Gäst Skellington Skrivet 2 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 2 Augusti 2006 Bleach är också ett måste ... Vrf har ingen skrivit den ? ... Den e ju så klockren :Ddärför att han skrev: ''Jag vill gärna ha en rolig serie, inte nåt med bara spänning och action.'' Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryow3n Skrivet 19 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 19 Augusti 2006 Typ Green Green passar nog dig :P Hmm.. Ouran Host Club också ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Putside Skrivet 19 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 19 Augusti 2006 Sailor Moon FTW.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Selene Skrivet 19 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 19 Augusti 2006 The Boondocks är väl ändå ingen anime, det är väl en amerikansk serie. Några tips på anime serier som har komedi som huvud gener: Di Gi Charat DearS Final Approcah Grenadier Hand Maid May Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 19 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 19 Augusti 2006 The Boondocks är en amerikansk animeserie, bara för att den är gjord i Amerika behöver väl inte det betyda att den inte räknas som Anime? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Selene Skrivet 20 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 20 Augusti 2006 Ripto: Anime är japanernas stil att göra tecknade serier, tecknade serier från japan är anime. Men en amerikansk serie kan inte bli en anime då är det bara en tecknad serie som The simpsons och dom e ju ingen anime. Hela poängen med en anime är att den e gjord i japan annars skulle man ju kunna kalla vilken tecknad film/serie som helst för anime. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 20 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 20 Augusti 2006 (redigerat) Nej, men Boondocks ser ju precis ut som Pokémon eller någon annan Anime. Bara för att den är amerikansk betyder inte det att den ser precis ut som Simpsons. <_< Redigerat 20 Augusti 2006 av Ripto Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shaddy Skrivet 20 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 20 Augusti 2006 Ripto: Anime är japanernas stil att göra tecknade serier, tecknade serier från japan är anime. Men en amerikansk serie kan inte bli en anime då är det bara en tecknad serie som The simpsons och dom e ju ingen anime. Hela poängen med en anime är att den e gjord i japan annars skulle man ju kunna kalla vilken tecknad film/serie som helst för anime. För det första: Simpsons är tecknat i Japan (är inte helt säker, det kanske var Korea), men poängen är ändå att det inte måste vara japanskt för att vara anime. Manga t.ex, är ju en tecknarstil, som på senare år börjat användas i andra länder än Japan. Men det är ju fortfarande manga. Samma sak med anime-serier. (Sen tror jag faktiskt Boondocks är gjort i japan det med. Men det kan ju också vara en Amerikansk efterapning. Vad vet jag.) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Selene Skrivet 21 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 21 Augusti 2006 Jayzmo: Kolla upp fakta innan du utalar dig Boondocks är skapat av Aaron McGruder som är amerikan den tar upp den afrikanska och amerikanska kulturen och politiken. Vilket bevisar att den inte japansk. Läs det här om du inte tror mig: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Boondocks Samma sak gäller Sipmsons de är hel amerikanska: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Simpsons The Boondocks och Simpson är båda animationer men de är inte japansk anime. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kanji Skrivet 21 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 21 Augusti 2006 Sen kan jag då tillägga följande: "Manga is the Japanese word for comics and print cartoons. Outside of Japan, it usually refers specifically to Japanese comics. " Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shaddy Skrivet 21 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 21 Augusti 2006 Well, så om man ritar "japanese comics" i sverige så är det inte manga eller vadå? Själva handlingen, karaktärerna, ideèrna stilen och allt annat i The Simpsons är genomamerikanskt, men själva animeringen sker i Korea. Tror jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 21 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 21 Augusti 2006 Skulle inte förvåna mig om en del japansk anime är animerad i Amerika heller. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.