Kanji Skrivet 21 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 21 Augusti 2006 Well, så om man ritar "japanese comics" i sverige så är det inte manga eller vadå? Är verkligen "Swedish Japanese Comics" "Japanese Comics"? =/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 21 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 21 Augusti 2006 Nja, har för mig att det brukar kallas "Svensk Manga". Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Soffan Skrivet 21 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 21 Augusti 2006 Elfen Lied & Full Metal Alchemist. Två grymt bra serier. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Selene Skrivet 21 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 21 Augusti 2006 Allvarligt talat Ripto och Jayzmo vet ni något om anime/manga eller tror ni er bara veta? Ripto: kom igen japansk anime är inte animerad i amerika. Jayzmo: och just ja, Korea ligger inte i japan det är ett eget land. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Soffan Skrivet 21 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 21 Augusti 2006 Ripto & Jayzmo: Erkänn grabbar. Ni kan inte slå henne. Hon är redan långt i förväg med kunskap än vad ni är. Mer kunskap: http://en.wikipedia.org/wiki/Anim%C3%A9 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shaddy Skrivet 21 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 21 Augusti 2006 Okej, okej. Jag får väl böja mig för din kunskap, Selene. Men, det stod ju också att ordet anime refererade till allt animerat i japan. Även västerländska "animes". Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Selene Skrivet 21 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 21 Augusti 2006 Soffan: Tack! Jayzmo: Japanerna har två användningar av ordet anime. 1.Deras egena tecknade serier de vi kallar anime. 2. Anime används också för att betäckna tecknade serier från andra länder så som disney filmer och allt annat tecknat alltså de vi kallar: tecknade filmer och amerikanerna kallar Cartoons. Anime är alltså ett japanskt ord men det står för två olika saker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.