Justusett Skrivet 2 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 2 Augusti 2006 Är det någon mer som gillar att fiska? Jag är nybörjare och gillar kastspö mest! Fått upp: Braxar, mörtar och abborar. Och jag har försökt att fiska upp gäddor, men dom dra av linan (har tafs på) ofta när jag har en på draget :/ Kan någon ge lite tips på vart man kan hitta gäddor ofta? Typ om ni vet någon bra vatten i Linköping så hojta till och säg namnet :) Och säg vad ni avänder för spö. .:)) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ogri Skrivet 3 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 3 Augusti 2006 Jag är också nybörjare jag använder kastspö Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dolphin Skrivet 3 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 3 Augusti 2006 Jag kan inte dirket påstå att jag är så förtjust i att fiska, jag gillar mer och fiska roliga skämt på www.fuska.se. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Justusett Skrivet 3 Augusti 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 3 Augusti 2006 heh, kan någon ge tips på fiske då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Baranoi Skrivet 3 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 3 Augusti 2006 Haha. Jag fiskar en del. Men jag har bara fått upp 4 gäddor i hela mitt liv. Dock ganska stora. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Justusett Skrivet 3 Augusti 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 3 Augusti 2006 jag skulle inte bry mig om hur stor lr liten gäddan var! Bara d et är en gädda så blir jag nöjd ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
miniman Skrivet 6 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 6 Augusti 2006 (redigerat) jag kan ge några tips 1:köp en starkare lina 2:änvänd spinner så tar du dem lättare. om du fiskar horn gädda så tar du ett silver drag. men för gädda så ska de helst ha lite fjädrar för kroken. 3:veva inte så snabbt in. lätta på bromsen och lek lite med han så han trötnar. 4:gå lite närmre vassen (om där finns) och fiska nära de gillar nämligen det. 5:veva aldrig sakta veva lagom snabbt annars huger de aldrig. puh så nu e jag klar hoppas det hjälper Redigerat 6 Augusti 2006 av miman Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Justusett Skrivet 6 Augusti 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 6 Augusti 2006 Hoppas, har en lina starknog, 15 kilo. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Andreasswf Skrivet 7 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 7 Augusti 2006 fiska med händerna :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 7 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 7 Augusti 2006 heh, kan någon ge tips på fiske då? lämmna aldrig över spöt till ett småsyskon. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Justusett Skrivet 7 Augusti 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 7 Augusti 2006 hahaha. kommer aldrig göra det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simpsons Skrivet 7 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 7 Augusti 2006 Jag har fiskat en hel del, fått ett par gäddor, och alla har jag tagit med Toby, grön/röd eller silvrig eller vilket som helst, med tafs så att inte linan bits av. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.