Northwest Skrivet 11 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2007 Ja,fiske är kul men jag har bara fått 2 Gäddor,jag bor i Göteborg så det blir ganska mycket Havsfiske. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KVAB Skrivet 12 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 12 Juli 2007 Jag tycker det är skitdrygt å astråkigt att fiska... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Easton Skrivet 12 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 12 Juli 2007 Jag älskar att fiska, jag fiskar med både kastspö och metspö. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
g1zm0 Skrivet 13 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 13 Juli 2007 sist jag fiskade så var det i rovaniemi i norra finland den bästa fisken jag fick var en rengbåge på 1.5 kilo annars brukar det kunna bli aborre mört och ibland en gädda Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Koneko Skrivet 24 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 24 Juli 2007 de e kul att fiska me metspö ^^ senast fick ja en makril å en skum horngädda :S Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WiFiGamer Skrivet 24 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 24 Juli 2007 Jaja nu-ska-vi-se litegranna....: 1. Använd en fireline elr nått bättre: Fråga i en fiske affär efter en lina bättre en fireline för dom är riktigt bra ska man säja. 2. Skaffa en ny rulle. Det som jag har är som heter ''AX 2500 rb shimano'' 3. skaffa också ett nytt spö. Det som kan vara bra fast man måste köpa rulle till heter ``SALAX240M shimano´´ klarar drag från 1-30 g. 4. att fånga gädda kan du använda Vibrax, rapala eller ett bra val Vibrax buzzer (tror jag va han hette.) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Firecracker Skrivet 24 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 24 Juli 2007 fiskar då och då. Men det har inte blivit så mycket i sommar. Har väll fått typ 3 gäddor och en massa abborrar(ca 15 - 20 stycken). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 25 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 25 Juli 2007 Har fått abborre på 1.25 kg, tappar alltid gäddorna som nappar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst OneDream Skrivet 25 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 25 Juli 2007 Jag har väl fått upp gäddor, mörtar, abborar, sil (inte sill), rengbåge. Lite mera också.. Jag använder lite olika.. kastspö. indragspö (xD kommer inte på vad ett sådant heter nu.. man kastar ut och sedan så drar man in..) Den största fisken jag fått var en gammelgädda på 6 kilo :D. Var väldigt jobbigt. Dra in.. Sluta dra in (pga att annars så går linan av) dra in, sluta, dra in. Tog säkert 20-30 min.. Så om du får upp en tung gädda eller något gör som jag.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.