Hoppa till innehåll

Sveriges Roliga Lagar

ELF

Rekommendera inlägg

Jag läste på aftonbladet om en fritagning av en 18 årig kvinna. Detta är artikeln

Dom två männen i bilen om det nu var två män försökte ju hjälpa henne och det lyckades. Men sedan när de skulle vända om så stod sjukhuspersonalen i vägen med meningen för bilen och så blir förövarna beskyllda för försök till dråp.

Det är ju sjukhuspersonalen som ska beskyllas för försök till självmord och inget annat... Ibland kan man börja undra vad vi har för lagar här i sverige. Det är ju klart som ... att man gasar på lite extra när någon står i vägen avsiktligen...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 40
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

hur ordentligt har du läst?.. som jag uppfattade satt hon på barnhem och var på besök på ett sjukhus och där blev hon "stulen" av någon som sedan försökte köra på vårdpersonal. Mordförsök på föraren i bilen plz?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst DonKeN

De hära.

Om någon tjuv bryter sig in och tar typ husets dyra ägodelar och springer så kanske dem snubblar och slår sig så att han/hon får hjärnskakning. Då är det husägarens fel enligt dagens system.

Den hatar jag!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

De hära.

Om någon tjuv bryter sig in och tar typ husets dyra ägodelar och springer så kanske dem snubblar och slår sig så att han/hon får hjärnskakning. Då är det husägarens fel enligt dagens system.

Den hatar jag!

Ska ta ett par exempel som förenklar den lagen för dig lite.

Exempel 1: Du har en pool i din trädgård och täcker över denna pool med ett svart överdrag. På kvällen kommer ett par polare över och i mörkret så ser dem inte att det är en pool som döljer sig under ett svart överdrag. De trillar i och drunknar.

Du borde alltså på något sätt ha märkt ut att det är en pool där.

Exempel 2: Samma sak händer men nu är det istället en inbrottstjuv som drunknar.

Vad är skillnaden?

Om du hänger upp en strömförande ledning på tomten, bör du inte då skylta med t.ex "Livsfarlig Ledning/spänning". Det skall alltså vara skyltat för allmänheten, oavsett om man är en inbrottstjuv eller ej. Sen kanske det inte är fullt så lagligt att hänga upp livsfarliga ledningar hur som helst, men det hör ju inte riktigt till saken.

Redigerat av tHOORd
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst DonKeN

De hära.

Den hatar jag!

De med strömförande ledning är okej. Dessutom så snacka jag inte om polare. Jag snackade om idiotiska inbrottstjuvar. Och dem förtjänar och klanta sig.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Yantra

De hära.

Den hatar jag!

läste om folk som överaskade en inbrottstjuv å band fast han i stolen med sladdar sen ringde polisen å de blev dömda för nåt kommer ej ihåg men inbrottstjuven gick fri

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Yantra

som f*n

läste också om en som som blev förbannad eftersom polisen släppte en våldtäcksman som våldtagit hans dotter så han sökte upp mannen å misshandlade honom men åkte in för det han sa detta landet är konstigt i mitt hemland hade man tackat mig. Jag hade tackat han....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om ni tycker att sveriges lagar är roliga så tänkt då på amerkianarna. Där stämmer de varandra hela tiden. Om det tex inte står en tydlig varningstext att något är varmt och om man då bränner sig så kan man stämma dem, om man har pengar.

Som hon som stämde mc donalds för att hon fick för varmt kaffe. Kan leva restan av livet på de pengarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...