Hoppa till innehåll

Pogram-mappen Visas


Gäst Bf2-nörden-Niclas

Rekommendera inlägg

Gäst Bf2-nörden-Niclas

Jag har ett problem. Varje gång jag loggar in på kontot på datorn så öppnas pogram-mappen hela tiden som en popupp. Jag har varit med om detta på morsans dator men kommer inte på vad som var felet. Hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå till kör, skriv regedit.

Gå in på HKEY_LOCAL_MACHINE -> Software - > Microsoft -> Windows -> Current verision.

Här kollar du i alla saker som börjar på Run, Runonce etc. om du kan hitta något där det står C:\Program files\blabla

och då ändrar du det till: C:\Program\blabla.

Jag menar inte att du ska hitta något som har med blabla att göra, jag bara tog det som exempel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Forsman

- För att lösa detta så måste man gå in i registereditorn i Windows. Här kan jag inte ta något ansvar om du pillar fel, men om du följder denna guide så ska det gå bra. Öppna registereditorn genom Start->Kör->Skriv regedit och tryck Enter. Sedan ska du leta dig fram till mappen CurrentVersion som ligger under HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/. Kolla sedan igenom Run, Run-, RunOnce, RunOnceEx, RunServices sant RunServicesOnce. I någon eller några av dessa finns en nyckel som börjar med Program Files/någon sökväg. Ändra Program Files till Progra~1. Sedan är det bara att gå ur registereditorn och starta om datorn så ska allt vara löst.

 

/Martin Söderlund - Snabbstart.com

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Bf2-nörden-Niclas

Jag vet inte vad jag ska ändra för fil så jag skickar en bild som kan hjälpa dig. Vilken av de här filerna i listan ska ändras?

Redigerat av Bf2-nörden-Niclas
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...