SwedenRockz Skrivet 19 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 19 Augusti 2006 (redigerat) Har ett par frågor ang Xbox 360 kontrollen som jag inte har hittat svar på. 1. Hur skickar kontrollen ut signalerna till konsollen? Är det Blåtand eller? 2. Är trådkontrollerna kompatibla med en PC? om man kan spela datorspel med sin Xbox 360 kontroll? 3. (om 1 och 2 är JA), Om man har en blåtandadapter till datorn, kan man köra trådlös Xbox 360 kontroll på datorn? 4. (denna fråga hör ej till topic). Jag har sett lite bilder på PS3 spel t.ex Virtura Fighter 3, Heavenly Sword och Haze. Jag tycker att ljussättningen i dessa spel är skitsnygg, och nu undrar jag. Tror ni att Xbox 360 kommer att kunna leverera en lika snygg ljussättning på spelen som PS3 kommer att göra på sina spel?, Eftersom att ljussättningen är ett utav de viktigaste elementen för grafiken så känns faktiskt Xbox 360 lite last-gen, men endå inte. Xbox 360 har snygg grafik. Men ljussättningen är inte alls så bra som den på PS3, inte ens i närheten. Redigerat 19 Augusti 2006 av CoDeR Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nafrali Skrivet 19 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 19 Augusti 2006 1. Det är en sändare i kontrollen och en motagare i xboxen (du täncker väll på trådlösa?) och vad är Blåtand? 2. Ja, om du har en med sladd så kan du ha den/dom till din PC. 3. Vet inte vad Blåtand är förnågot, så kan tvärr inte svara på frågan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Erasse Skrivet 19 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 19 Augusti 2006 1. Det är inte bluetooth i xbox 360, jag tror det är IR 2. Tråd är kompatibelt med PC. Inte trådlös 3. ^^ 4. Om några år när kommer xbox 360 kunna prestera bättre, när utvecklarna har lärt sig konsollen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Neldemo Skrivet 22 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 22 Augusti 2006 f*n de e ju lika bra grafik på 360 som ps3, kolla bara på gears of war elr assasins creed elr nåt, och jämför med typ mototr storm, lika bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kylle Skrivet 22 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 22 Augusti 2006 Blåtand är bluetooth för er som inte visste det. 1. Det körs via bluetooth tror jag för IR funkar väl inte på så långt avstånd De andra frågorna kan jag inte svara på (bara så ni vet) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Erasse Skrivet 28 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 28 Augusti 2006 Det är inte Bluetooth jag lovar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Beldur Skrivet 29 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 29 Augusti 2006 (redigerat) Om det var Bt så borde det väl vara ett Bluethoot märke på konsollen/kontrollen? Redigerat 29 Augusti 2006 av Beldur Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Backstab Skrivet 29 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 29 Augusti 2006 1. det är ir tror jag 2.man kan inte ha en trådlös kontroll till datorn 3===== Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
pomaknam Skrivet 3 September 2006 Rapport Dela Skrivet 3 September 2006 kan väll inte va IR eller?? det räker ju knappt ens 50cm Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Filiandor Skrivet 8 September 2006 Rapport Dela Skrivet 8 September 2006 1: Det är bara nått trådlöst ingen blutooth eller ir iallafall. 2: Går bara med sladd kontroll till datorn, och du måste instalera ett program som kommer med kontrollen. 3: Nej för den stödjer inte Bluetooth (kontrollen) 4: X360 kommer se snyggare ut runt 2007 skulle jag gissa (tänk hur snyggt halo 3 kommer vara). Ps3 är nog bättre grafikmässigt men den är på tok för dyr så skulle hellre satsat på Wii än en Ps3. Får 2 konsoller till priset av ett! ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 13 September 2006 Rapport Dela Skrivet 13 September 2006 Ir går väl inte igenom tjocka föremål heller..?? Men för mobilernas infraröd så kan man inte ha de ens typ 2 cm ifrån. :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Twiztha_MF Skrivet 15 September 2006 Rapport Dela Skrivet 15 September 2006 om denna grafik debatt, det skiljer inte nämnvärt mellan båda parter, PS3 har lite lite bättre GPU men CPU slår den aldrig X360 i, se vad du kunde prestera på ett vanligt Xbox med Tex Conker live and realoaded, det var ritkigt snyggt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.