Hoppa till innehåll

Xbox 360 Kontrollen, Ett Par Frågor!


SwedenRockz
 Dela

Rekommendera inlägg

Har ett par frågor ang Xbox 360 kontrollen som jag inte har hittat svar på.

 

1. Hur skickar kontrollen ut signalerna till konsollen? Är det Blåtand eller?

 

2. Är trådkontrollerna kompatibla med en PC? om man kan spela datorspel med sin Xbox 360 kontroll?

 

3. (om 1 och 2 är JA), Om man har en blåtandadapter till datorn, kan man köra trådlös Xbox 360 kontroll på datorn?

 

 

4. (denna fråga hör ej till topic). Jag har sett lite bilder på PS3 spel t.ex Virtura Fighter 3, Heavenly Sword och Haze. Jag tycker att ljussättningen i dessa spel är skitsnygg, och nu undrar jag. Tror ni att Xbox 360 kommer att kunna leverera en lika snygg ljussättning på spelen som PS3 kommer att göra på sina spel?, Eftersom att ljussättningen är ett utav de viktigaste elementen för grafiken så känns faktiskt Xbox 360 lite last-gen, men endå inte. Xbox 360 har snygg grafik. Men ljussättningen är inte alls så bra som den på PS3, inte ens i närheten.

Redigerat av CoDeR
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Det är en sändare i kontrollen och en motagare i xboxen (du täncker väll på trådlösa?) och vad är Blåtand?

 

2. Ja, om du har en med sladd så kan du ha den/dom till din PC.

 

3. Vet inte vad Blåtand är förnågot, så kan tvärr inte svara på frågan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1: Det är bara nått trådlöst ingen blutooth eller ir iallafall.

 

2: Går bara med sladd kontroll till datorn, och du måste instalera ett program som kommer med kontrollen.

 

3: Nej för den stödjer inte Bluetooth (kontrollen)

 

4: X360 kommer se snyggare ut runt 2007 skulle jag gissa (tänk hur snyggt halo 3 kommer vara).

Ps3 är nog bättre grafikmässigt men den är på tok för dyr så skulle hellre satsat på Wii än en Ps3. Får 2 konsoller till priset av ett! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Twiztha_MF

om denna grafik debatt, det skiljer inte nämnvärt mellan båda parter, PS3 har lite lite bättre GPU men CPU slår den aldrig X360 i, se vad du kunde prestera på ett vanligt Xbox med Tex Conker live and realoaded, det var ritkigt snyggt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...