Aircondition Skrivet 22 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 22 Augusti 2006 Håller med Ozoon lite ;P Man kan ju allt dom säger :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 22 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 22 Augusti 2006 (redigerat) Intressanta ämnen kan man mycket om utan skolan, så skolan kan lika gärna sluta, dom lär en ingenting... Google ftw? Vilka trevliga reslutat man skulle få upp då... Redigerat 22 Augusti 2006 av Ripto Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
pho Skrivet 22 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 22 Augusti 2006 Intressanta ämnen kan man mycket om utan skolan, så skolan kan lika gärna sluta, dom lär en ingenting... Google ftw? hahahah sant, så sant. Men de finns ju faktiskt ungdoms sidor, sök på typ "hur man hånglar" så kommer det en ungdoms sida. Jag vet det på grund av att jag ville på reda på hur man hånglade, LOL. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 23 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 23 Augusti 2006 Vi har haft det. Men alla skolor brukar ju få det i början av 5:an-6:an. Inte vi, vi har inte haft ett skit än så länge. Tjejerna har haft det. :oMen killarna får inte ha för att det är typ 2 st som bråkar och snackar om "kn*lla" hela tiden, så de förstör för alla kan man säga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 23 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 23 Augusti 2006 Vi har haft det. Men alla skolor brukar ju få det i början av 5:an-6:an. Det är olagligt med kollektiv bestraffning. Så tala med rektorn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Amaeli Skrivet 23 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 23 Augusti 2006 Det har du rätt i DonkeN. Dessutom så har barn rätt, att undervisas i sexuella anatomier. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 23 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 23 Augusti 2006 Jag tror inte att det blir så mycket gjort om det är tillåtet att ha sex i skolan. Visserligen så får man ju pussas men sex får man ju inte ha. HEHEHEHE :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Soffan Skrivet 23 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 23 Augusti 2006 Har tyvärr hört en historia om en äldre lärare som tog med sig sin man till en mellanstadieklass när de skulle ha sexualkunskap första gången. Mannen och kvinnan hade sex mitt på kartedern och barnen skulle "se & lära" och fråga frågor. Det hände i USA, var annars? Barnen blev livrädda. Tänkte direkt på denna hemska historia när jag läste trådens namn haha, och att det var Rowyn som var författarn skrämde bort mig lite. >< Det låter väl lärande va? Eller? :unsure: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shaddy Skrivet 23 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 23 Augusti 2006 Vi har inte haft någon deirekt sexualundervisning hittills. Mest har det handlat om kroppen och puberteten och varför/hur man man onanerar (en sak jag kommer ihåg som min 59-åriga lärarinna sa, med väldigt stor entusiasm: Det är faktiskt helt normalt att tjejer också gör det). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 23 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 23 Augusti 2006 Jag tror inte att det blir så mycket gjort om det är tillåtet att ha sex i skolan. Visserligen så får man ju pussas men sex får man ju inte ha. HEHEHEHE :P Tror du att man har sex på kurserna eller :blink: ! Eller är det jag som är dum bara :meddum: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Soffan Skrivet 24 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 24 Augusti 2006 Jag tror inte att det blir så mycket gjort om det är tillåtet att ha sex i skolan. Visserligen så får man ju pussas men sex får man ju inte ha. HEHEHEHE :P Får och får? Klart man får. Det bestämmer man väl själv. Och jag menade inte att barn ska ha sex bildligt talat i skolan. Läste du ens vad jag skrev? ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dolphin Skrivet 24 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 24 Augusti 2006 Jag har bara haft en så kallad "sexualkunskapslektion" och då snackade läraren om hur man använder kondom och det var i princip allt. Antar att det kommer sådana här lektioner på schemat i 8:an. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.