Hoppa till innehåll

Saddam Hussein

Gäst Andreasswf

Rekommendera inlägg

• Svar 348
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Mm. Jag tror säkert t.ex du thOOrd tycker att alla terrorister som planerade kapandet 11September borde dö. Saddam Hussein var en av dem som planera skitet.

Terrorister ska dö. Dem förstör världen!

Nej det tycker jag inte. Som sagt så tycker jag inte dödsstraff är en lösning och det borde du ha förstått om du har läst mina inlägg.

Xade: Nu citerade jag donken som skrev "avrättare som avrättar..." "Avrättare" kan vara vem som helst, det var därför jag påpekade att hans resonemang brister.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men snälla nån, förstår du fortfarande inte? De jag menar som "avrättare" är de som lagligt avrättar folk, dvs polisen/staten eller vem som nu gör det. Vilka tror du avrättar i de länder som tillåter dödstraff? Om det är privat personer, alltså typ folk på gatan så är det mord. Har de blivit tillfångatagna så är det inte mord, då är det engagerad laglig avrättning, sån avrättning är inte mord.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men snälla nån, förstår du fortfarande inte? De jag menar som "avrättare" är de som lagligt avrättar folk, dvs polisen/staten eller vem som nu gör det. Vilka tror du avrättar i de länder som tillåter dödstraff? Om det är privat personer, alltså typ folk på gatan så är det mord. Har de blivit tillfångatagna så är det inte mord, då är det engagerad laglig avrättning, sån avrättning är inte mord.

Som sagt så citerade jag donken och med tanke på hans inlägg, om du läser diskussionen så låter det inte som att han menar staten/polisen med "avrättare". Hurvida avrättning är mord eller inte är en tolkningsfråga, eftersom att alla länder inte har dödsstraff så borde det i t.ex våra ögon tolkas som mord.

Redigerat av tHOORd
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm thOOrd alla länder har inte dödsstraff.

Sverige har inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avrättning är när någon från staten kommer och avrättar. . Alltså avrättning är elektriska stolen, giftinjektion t ex. Det är lagliga avrättningar. Även om du som civil ser nån som t ex. spränger 10.000 människor i luften och vet att han kommer få dödsstraff så får du ju inte gå fram och döda honom även om han förtjänar det. Då blir det mord. MEn om han blir tillfångatagen och dödas efter domstolen påå riktigt sätt det är en riktig avrättning.

Det här blev dock som om det var i USA.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Perisoreus

Mord=döda en människa.

Avrättning=döda en människa.

Vad är skillnaden? Och säg inte att "avrättning är lagligt utfört etc. etc.", för det är ju att göra skillnad mellan mördarna. Varför har vissa rätten att döda och andra inte det? Då borde man ju också ge vissa rätten att misshandla och våldta, eftersom ni anser ju inte att de är lika grova brott som mord. Om mördande accepteras, så varför inte även misshandel och våldtäkt?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...