Amaeli Skrivet 30 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 30 Augusti 2006 (redigerat) Bu fick jag en såndär onödig men ändå kul idé, som jag får alldeles för ofta numera. Krönika Att skriva en artikel på minst 5000-10 000 tecken inklusive mellanslag. Dom skall ju såklart handla om spel, speltillverkare, etc. Även topplistor kan göras men då baserade på forummets åsikter och inte sin egen. Därför är detta bra? För att Fuska.se skulle bli en av det första svenska spelhemsidan med krönikor, vilket skulle göra fuska.se unikt. Även att det skulle bidra till en proffsigare miljö, med krönikor och dylikt. Hur får vi igenom idén? Antingen genom att det går till som Fusk och Recensioner, att varje användare skriver för sig självt. Eller att några få väljs ut, om dom vill, dom jag sett har ett bra ordföråd för detta är tex, KazeN, Dolphin, Corpse osv. Hur ska dessa se ut? Gärna ett betyg fält, där användare kan betygsätta krönikerna, och så en bild på författaren längst ner. Gärna en namnteckning eller något. Sedan skall dom som är krönikörer ha en liten tittel, som det står: Krönikör/Skribent eller något. Denna skall inte ersätta ens rank utan kan stå med röd text under varnings spalten. Vad tycker ni om denna idén? Denna idén kanske blir bojkottad, men jag skulle tycka att det tog sidan till en helt ny nivå. Redigerat 30 Augusti 2006 av MascarPone Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dolphin Skrivet 30 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 30 Augusti 2006 Detta låter som en bra idé. Men man ska i åtanke att 1500 tecken är otroligt lite, som en för kort recension ungefär. 5000-10 000 skulle vara en rimligare gräns om denna idé skulle införas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Great Gonzales Skrivet 30 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 30 Augusti 2006 (redigerat) låter som en bra ide Redigerat 30 Augusti 2006 av Great Gonzales Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Amaeli Skrivet 30 Augusti 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 30 Augusti 2006 Kul att ni gillar idén! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 30 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 30 Augusti 2006 Bara så du vet, en krönika är inte en artikel, utan en krönika. Krönikor är väldigt speciella, då de alltid är helt personliga och har en speciell uppbyggnad. En artikel är helt enkelt faktaåtergivning :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KazeN Skrivet 30 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 30 Augusti 2006 (redigerat) Tycker det låter som en mycket bra och intressant idé. Frågan är om det blir många som skriver krönikor... Det blir väl "the big A" som bestämmer om det är aktuellt antar jag. Det måste antagligen visas mer intresse för att det ska gå igenom däremot. (Aw, jag har stort ordförråd enligt MascarPone :wub:) Redigerat 30 Augusti 2006 av KazeN Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Amaeli Skrivet 30 Augusti 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 30 Augusti 2006 :wub: Jag det har du ju! Mmm, jag skulle kunna assistera, jag har ju skrivit näst mest nyheter av alla, fast så bra vet jag inte om jag är. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aircondition Skrivet 30 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 30 Augusti 2006 Bra idé, hoppas admin kommer in och kollar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Soffan Skrivet 30 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 30 Augusti 2006 Bästa Idén på länge. Jag hyllar dig för det, Mask. Dock så är jag ej med på att skriva krönikor. Skriver hellre andra saker än det. Men tummen upp. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 30 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 30 Augusti 2006 Riktigt bra idé MascarPone, hoppas admin gillar den! :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Amaeli Skrivet 31 Augusti 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 31 Augusti 2006 Tack! Ja, hoppas dommaren (Admin) kollar in snart :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
admin Skrivet 31 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 31 Augusti 2006 Krönikor kan man skicka in som nyheter. Så fungerar det även på andra sidor ;) Dock är ju risken att dessa avslås om de nu inte håller riktigt god kvalite. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.