Hoppa till innehåll

Mobbare


Sekan
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 44
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Tror du verkligen att kvarsittning hjälper?

Nej, det kommer det inte göra.

Man ska få betala skadestånd, summan ska variera, har man blivit svårt mobbad, så ska man få högre skadestånd.

Man ska alltså dömma skadestånd till offret oftare.

I värsta fall ska Socialen rycka in.

Redigerat av Fusion
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ENGULBanaaAaAaN

Tror du verkligen att kvarsittning hjälper?

Nej, det kommer det inte göra.

Man ska få betala skadestånd, summan ska variera, har man blivit svårt mobbad, så ska man få högre skadestånd.

Man ska alltså dömma skadestånd till offret oftare.

I värsta fall ska Socialen rycka in.

 

Exakt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker mobbning är så in i Hel*etes dåligt mobbare borde åka in på ungdomsanstalt så fort man har bara mobbat nån en enda gång så får dom känna lite smärta som personen som blev mobbad fick.

 

PM:a mig om ni vill veta en fruktansvärd sak om en person som blev mobbad för jag vill helst inte ta upp det så att icke medlemmar kan läsa det...

Redigerat av Futurama
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Asså, allting beror på vad det är för typ av mobbning. Det finns ju massvis med olika typer.

Så jag bara undrar vad som ska göras mot vilka typer av mobbning.

Liksom, att kräva skadestånd bara för att man har kallat någon för nånting som är kränkande mot den personen låter ju helt stört.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skadestånd kan man ju defenetivt inte ha skulle ju bli helt sjukt. Kompisar kan ju gå ihop i pakt och låtsas mobba nån under en period, och den som då låtsades att ha blivit mobbad skulle få pengar och sedan dela med sina kompisar. Inte böter heller för den delen. De man skulle göra är att ge dom ordentlig uppläxning......

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Andreasswf

Tycker dom borde ha ett rum på varenda skola och där finns det piskor och skit så får mobbarna gå in där och blir trackaserade :evil:

 

Hoppas att det där inte var en seriös version av en lösning?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...