Hoppa till innehåll

Maple Story


Filiandor
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 27
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag tror det är så att de flesta tycker eldmagiker är sämst.

Sen beror det ju på om du vill vara helare eller mera slåss själv. Jag har en LUK-less Cleric på Scania (orka byta server :P), jag spelar bara lite till o från, men inte i nån guild, det ska man egentligen absolut göra om man är cleric, men men...

Ismagiker har jag själv inte spelat, men de verkar riktigt bra/roliga, de är ju bra mot alla eldfiender xD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nja det finns t.ex. bättre eldfiender, och fler tror jag, men jag vet inte riktigt om det bara är därför. Ismagiker har ju t.ex. elmagier också, som är riktigt bra eftersom de träffar många fiender, däremot har eldmagiker bara gift som sitt andra element, och det brukar anses helt värdelöst.

Plus att isen fryser ju fienderna! ;)

Redigerat av Moberg
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag älskar Clerics xD

Är ju en själv :P Så skönt att knappt behöva några potions alls. Lite roligt att vara LUK-less också ^^

Massdöda Chronos ;)

Redigerat av Moberg
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag anser att Fire/Poision är mkt bättre än ice eftersom på de lägre lvlarna (30-70)

Har dom mkt bättre ställen att expa på, dom tar mer i damage än ice till en början men vid 3rd job får ice mage en bra attack 170 basic att och den starkaste fire mage har då är 150 basic att.

 

 

Det vill säga att det kommer gå mycket snabbare om du kör med en fire eftersom det finns så många is monster. Poision är värdelsöst som Moberg sa, till en början men när man blir 120+ så tar den ca: 1000 damage per sekund och det är inte doligt, blir ca 40 000 damage eftersom den "bara" varar i 40 sekunder.

 

har en lvl 62 F/P och en lvl 40 I/L en kille i min klass kör med en ice/light lvl 49 och han har startat med sin Assasin bara för att det gick så segt att expa.

 

Go fire =)

 

 

Funderar du över att bli cleric så ska du tänka på att du inte kmr ha några bra attacker, du kommer få springa runt och se farliga ställen i party med duktiga spelare som är flera lvls högre än du, Dör dom whinar dom som f*n på dig(maby xD). Det kan ju vara kul att se när dom springer runt och tar 7k damage medans du bara tar 1.5 :P

 

Men jag gillar folk som är Clerics för då slipper man ta pots hela tiden ;)

 

 

 

Ta en liten funderare över det där och hoppas jag inte var för sen att svara :P

Good Luck 4 you

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mmm det kan så vara, du har ju typ hela el nath = snö...

 

Jag har aldrig träffat på några roliga snubbar att guilda med, lite synd. Fast jag lirar knappt iofs. Men eftersom ag inte gör det hade det kanske varit skojigare att springa runt med något att äga. Fast det räcker iofs att vara lite originell. Det är det som är synd med maple. Okej jag gör en F/P mage, då finns det typ en sorts guide man ska följa om HUR en F/P mage ska vara. har du itne gjort så kallar folk dig för noob, det som vääldigt ofta inträffar för mig. Alldeles för få builds helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Moberg klart du ska göra en F/P jag kan hjälpa dig med speccen (om du vill)men när du blir en lvl 60+ börjar det gå lite segt... :P men sen äre ju bara 10 lvlar kvar tills man tar 3rd job och får lite nya niciga attacker ;)

Redigerat av Fre
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...