Gäst Muuu Skrivet 28 September 2006 Rapport Dela Skrivet 28 September 2006 armhävningar är styrkeövningar och inte konditionsträning... spinning och hopprep är sjukt bra konditionsträning men styrkelyftare är ju inte så rörliga precis. dem gör ju bara ett lyft och behöver inte så bra kondition och klarar nog inte att springa speciellt långt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
shacti Skrivet 28 September 2006 Rapport Dela Skrivet 28 September 2006 armhävningar är styrkeövningar och inte konditionsträning... spinning och hopprep är sjukt bra konditionsträning store vän, för att göra 50 armhävningar behöver du bra kondition i armarna. Styrka räcker inte. Oc hföratt springa långt så behöver du kanske inte några jättebiffiga armar, men för spurten behöver du det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Muuu Skrivet 28 September 2006 Rapport Dela Skrivet 28 September 2006 armhävningar är styrkeövningar och inte konditionsträning... spinning och hopprep är sjukt bra konditionsträning det finns ju dem som är snabba fast dem inte är speciellt kraftiga( se bara på Teofore Bennet i öster,springer hundra meter 11 blankt och han är väldigt smal) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
shacti Skrivet 28 September 2006 Rapport Dela Skrivet 28 September 2006 Jo, för en fotbollspelare är det säkert bra. Men först vil ljag att du kollar på den här >>sidan<<. Dom är 15 år och har samma tid, okej att dom håller på med friidrott men ändå. Dessutom har Asafa Powell rätt mycket muskler på armarna. Men okej, jag vet. Mujo har rätt. Ber om ursäkt ifall jag gjort alltför många förbannade innan jag insåg mitt lilla misstag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 28 September 2006 Rapport Dela Skrivet 28 September 2006 Att bara träna styrka och inte röra på dig innebär att man kan bli stel och få en usel kondition. Alltså muskler väger extremt mycket så ni vet det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
shacti Skrivet 2 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 2 Oktober 2006 0,9 gram fett = 1,1-1,2 gram muskler Alltså en skillnad på ungefär 30%. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 2 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 2 Oktober 2006 armhävningar är styrkeövningar och inte konditionsträning... spinning och hopprep är sjukt bra konditionsträning Men, vänner små, armhävningar som ni tänker på ( när man ligger med handflator samt tår i golvet och pressar sig uppåt heter igentligen "Push ups". Armhävning är när man hänger vertikalt i en stång och sedan drar sig uppåt) är främst träning för bröstmuskler, men det tar även lite på mage och armar (biceps och triceps). Detta kräver bra styrka i bröst, mage och armar. I det sammanhanget finns inte kondition, utan kondition är något som bara har med uthållighet att göra. Om man löper jättemycket och får super kondis betyder inte det att man kan göra många armhävningar. Konditionen är en beskrivning om hur bra din kropp kan bland annat ta upp och transportera syre till cellerna i kroppen, så kallad syreupptagningsförmåga. Dvs hur mycket syre man kan få i sig på ett andetag, ju mer syre det är, desto uthålligare är man. När man gör push up så blir man sällan anfådd så man börjar flämta och flåsa (kanske lite, men inte mycket). Det blir man när man springer, när man flämtar så är det kroppens sätt att försöka ta in mer syre. Eftersom man inte blir särskilt anfådd av att göra push ups så betyder det att kroppen inte behöver mer syre, alltså behöver man inte så bra kondition för att göra armhävningar, utan mer styrka, främst i bröst och mage, men också i armar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
shacti Skrivet 2 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 2 Oktober 2006 Armhävningar för mig är när man ligger på mage och pressar sig uppåt på handflator eller knogar. Även om det inte är rätt namn på det så är det så jag och de jag känner kallar det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shadowbeing Skrivet 2 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 2 Oktober 2006 Armhävningar för mig är när man ligger på mage och pressar sig uppåt på handflator eller knogar. Även om det inte är rätt namn på det så är det så jag och de jag känner kallar det. Guggo har rätt, men jag ha alltid kallat samma sak för armhävningar jag med.... Kan inte använda handflatorna typ, så jag använder knogarna... :blink: I sånna fall är Push ups det enklare alternativet....(dem 2 träningsmetoderna emellan)... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 2 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 2 Oktober 2006 Visst, jag säger också armhävningar ibland, jag berättade bara vad det heter på riktigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
shacti Skrivet 3 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 3 Oktober 2006 Mm det gjorde du, och jag berättade bara vad jag tyckte om det du sa ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dalman Skrivet 3 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 3 Oktober 2006 Springer 2 mil varje dag, gör 400 situps varje dag och 300 armhävningar varje dag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.