Hoppa till innehåll

Wii


Zeem
 Dela

Rekommendera inlägg

http://www.gamemag.ru/pics/14243-introducing-the-nintendo-wii-2006.jpg

 

Här finns allt! Wiideos, info, bilder och allt!

 

Här finns all info om nintendos nya konsoll.

Vad är Wii?

 

är Nintendos femte stationära spelkonsol och uppföljaren till Gamecube. På Nintendos presskonferens under spelmässan Electronic Entertainment Expo 2005 visades konsolen upp men då helt utan några hårdvaruspecifikationer. Konsolen gick initialt under arbetsnamnet "Nintendo Revolution", men den 27 april 2006 utannonserade Nintendo att dess officiella namn därefter är ändrat till "Wii". Releasen förväntas bli innan Thanksgiving, den 23 november 2006, i USA och Japan respektive efter november 2006 för Europa. I Sverige väntas konsollen släppas den 8 december 2006.

 

Lanseringpriset för konsolen förväntas bli lägre än priset för Xbox 360 Core-paket, samt lägre än hälften av priset för den dyrare varianten av Playstation 3. Enligt Nintendo kommer priset att bli mindre än 249 Dollar i USA, 25.000 Yen i Japan. I Europa kommer priset vara 249 Euro. Det är ungefär 2500 svenska kronor

 

Alla spelen som kommer att finnas i butiker när konsollen släpps den 8 december i sverige:

 

Jag har skrivigt hetare spel i fet stil , och Spel som nintendo utvecklat själva i rött

 

 

Avatar: The Last Airbender

Blitz: The League

Call of Duty 3

Cars

Dragon Quest Swords

Elebits

Excite Truck

Final Fantasy Crystal Chronicles: The Crystal Bearers

The Legend of Zelda: Twilight Princess

Madden NFL 2007

Marvel: Ultimate AllianceMetal Slug Anthology

Metroid Prime 3: Corruption

Rayman Raving Rabbids

Red Steel

SpongeBob SquarePants: Creature from the Krusty Krab

Super Monkey Ball: Banana Blitz

Tony Hawk's Downhill Jam

Trauma Center: Second Opinion

Wii Sports (kommer med när man köper konsollen!)

 

Så här mycket kommer de gamla spelen kosta:

 

NES: 500 WP och uppåt = ca 44.7 kr per spel och uppåt

 

SNES: 800 WP och uppåt = ca 71.2 kr per spel och uppåt

 

N64: 1000 WP och uppåt = ca 89.4 kr per spel och uppåt

Redigerat av Zeem
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 29
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Komme inte Super Mario Galaxy på premiären?! Nu nu gör jag självmord... Varken Metroid Prime 3 eller SMG!

 

vad är SMG?

metroid 3 kommer på releasen

 

PS. du behöver inte ta självmord, Mario galaxy kommer 2006 men inte på relasen ;)

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Komme inte Super Mario Galaxy på premiären?! Nu nu gör jag självmord... Varken Metroid Prime 3 eller SMG!

 

Jag tror att han syftade på spelet Super Mario Galxy. Jag ska önska mig konsolen till jul och sedan så är det ju bara att börja köpa spelen som man är intresserade av. Vad skall ni köpa för spel? Några spel som jag kommer att köpa...

 

Super Mario Galxy

Metroid Prime 3

The Legend of Zelda: Twilight Princess

Tony Hawk: Downhill

Super Monkey Ball: Banana Blitz

Redigerat av Dolphin
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...