Andreas93 Skrivet 17 September 2006 Rapport Dela Skrivet 17 September 2006 hej allihopa jag vill ha lite tips med att spara pengar. oc jag känner mig så här att jag måste minst köpa godis för 20 kr i veckan kan nån hjälpa mig med dom här grejerna. :( :( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
pho Skrivet 17 September 2006 Rapport Dela Skrivet 17 September 2006 skit i godis, lär dig äta frukt eller skit bara i det helt enkelt. Jag köper godis max 2 gånger i månaden. Och undviker det helst faktiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pulpen Skrivet 17 September 2006 Rapport Dela Skrivet 17 September 2006 snatta? :o Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dolphin Skrivet 17 September 2006 Rapport Dela Skrivet 17 September 2006 Ja du, det är inte så svårt att tjäna i hop pengar, i alla fall inte några hundra kronor åtminstone. :) Panta burkar Om du vet att det går åt mycket läsk eller något sådant i din familj så kan du alltid panta familjens pantburkar. Detta tjänar jag cirka 50-70 kronor i veckan på. Sedan kan du ju alltid leta efter burkar, detta ger oftast mycket bra utdelning om det är festival tillexempel. Du hjälper dessutom till med att göra nya burkar då och förbättrar miljön. Sälja gamla spel: I fall om du har några spel som du har klarat ut 2 gånger, försök sälja det till din kompis för 200-300 kronor eller något. :) Pengar som du får av dina föräldrar Varje vecka, eller kanske till och med varje månad så får man ju en slant av sina föräldrar. Spara hälften av den slanten, det blir stora summor efter ett tag... Sälja jultidningar Detta är kanske inte det roligaste sättet att tjäna pengar på, men det kan vara väldigt effektivt. Sälj mycket Majblommor när det är säsong för det, då kan du tjäna en extra slant... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 17 September 2006 Rapport Dela Skrivet 17 September 2006 Uh, ge alla pengar till dina föräldrar och säg att de aldrig får ge dig pengar förrän det finns tillräckligt till en sak du gärna vill ha. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aircondition Skrivet 17 September 2006 Rapport Dela Skrivet 17 September 2006 Sommarjobb FTW? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 17 September 2006 Rapport Dela Skrivet 17 September 2006 Fråga dina föräldrar om du kan få lov att ta hand om ditt barnbidrag själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dolphin Skrivet 17 September 2006 Rapport Dela Skrivet 17 September 2006 (redigerat) snatta? :o Det där var ett väldigt dåligt förslag, detta skall man aldrig göra. Har ni märkt att i små Jouraffärer så är dem helt ”sätt in ord”. Om jag har ett par nycklar i fickan, då skall dem f*n titta i mina byxor för dem tror jag har snattat något. :( Så snatta inte i sådana affärer för det är inte så enkelt som man kan tro. Redigerat 17 September 2006 av Dolphin Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 17 September 2006 Rapport Dela Skrivet 17 September 2006 Dumpa några kronor i en burk med lock på varje dag... det blir lite tillslut iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DarkZtorm Skrivet 17 September 2006 Rapport Dela Skrivet 17 September 2006 Du kan ju klippa gräs åt någon. Jag känade 500 spänn i veckan förra året. Sen kan du ju alltid panta burkar, tigga från dina föräldrar. Sen i jul kan du ju skoatta snö hos gammla kärringar o sälja julgranar som du har huggit ner. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Demon Skrivet 18 September 2006 Rapport Dela Skrivet 18 September 2006 Plantera träd på kalhyggen du tjänar ganska mcyket på det.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst QuikSilver Skrivet 18 September 2006 Rapport Dela Skrivet 18 September 2006 Dumpa några kronor i en burk med lock på varje dag... det blir lite tillslut iaf. Så gjorde jag, ja la massa enkronor och små pengar i en burk & efter ett tag blev det typ 170 kr, går ju säkert att få mer, men det är ett bra förslag att lägga kronor i en burk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.