Hoppa till innehåll

Spara Pengar


Andreas93

Rekommendera inlägg

Ja du, det är inte så svårt att tjäna i hop pengar, i alla fall inte några hundra kronor åtminstone. :)

 

Panta burkar Om du vet att det går åt mycket läsk eller något sådant i din familj så kan du alltid panta familjens pantburkar. Detta tjänar jag cirka 50-70 kronor i veckan på. Sedan kan du ju alltid leta efter burkar, detta ger oftast mycket bra utdelning om det är festival tillexempel. Du hjälper dessutom till med att göra nya burkar då och förbättrar miljön.

 

Sälja gamla spel: I fall om du har några spel som du har klarat ut 2 gånger, försök sälja det till din kompis för 200-300 kronor eller något. :)

 

Pengar som du får av dina föräldrar Varje vecka, eller kanske till och med varje månad så får man ju en slant av sina föräldrar. Spara hälften av den slanten, det blir stora summor efter ett tag...

 

Sälja jultidningar Detta är kanske inte det roligaste sättet att tjäna pengar på, men det kan vara väldigt effektivt. Sälj mycket Majblommor när det är säsong för det, då kan du tjäna en extra slant...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

snatta? :o

 

Det där var ett väldigt dåligt förslag, detta skall man aldrig göra. Har ni märkt att i små Jouraffärer så är dem helt ”sätt in ord”. Om jag har ett par nycklar i fickan, då skall dem f*n titta i mina byxor för dem tror jag har snattat något. :( Så snatta inte i sådana affärer för det är inte så enkelt som man kan tro.

Redigerat av Dolphin
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst QuikSilver

Dumpa några kronor i en burk med lock på varje dag... det blir lite tillslut iaf.

 

Så gjorde jag, ja la massa enkronor och små pengar i en burk & efter ett

tag blev det typ 170 kr, går ju säkert att få mer, men det är ett bra förslag att lägga kronor i en burk.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...