Hoppa till innehåll

Skolan Blir Strängare Om Ett Halv År Ungefär


Gäst DonKeN

Rekommendera inlägg

Gäst Great Gonzales

Nationella prov ifrån tvåan är väl åndå lite att ta i. Femman är en bra årskurs att ha N-proven i, eller åtminstone i i fyran. Små åttaåringar däremot ska inte behöva sitta och göra prov.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 76
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ärligt talat. Ni borde vara glada för att alliansen bryr sig väldigt mycket om barnens framtid. Provresultaten som var innan typ 1980 var mycket kraftigt bättre medans när 1995talet kom så började provresultaten sjunka. Vi måste utvecklas. Tänk vad alla barn som födds om ungefär 30år kommer tänka. Vad är det är för place, folk ligger på gatorna och sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man ska få vänja sig så att man inte börjar skolka i 8:an som dem flesta gör. Man ska tänka på betygen.

 

Menar du att de flesta börjar skolka i 8:an därför att man börjar få betyg? Vad kommer då hända om man får betyg tidigare? Jo ungarna kommer börja skolka tidigare. Redigerat av Moberg
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man ska få vänja sig så att man inte börjar skolka i 8:an som dem flesta gör. Man ska tänka på betygen.

 

I 6:an så tror jag inte att man tänker på att skolka från lektionen för att dricka och röka. Men i 8:an så är det många som gör det. Men sig nu. Vad är det som är fel med betyg från 6:an? Har någon ungefär IG så kommer dem hjälpa den och komma upp igen.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag gillar det inte, fast jag påverkas inte av det heller. :) Folk påverkas från person till person, så detta har ingen större betydelse. Vissa personer har mer disciplin i arbetet än andra. Nationella prov i lågstadiet,...? hahahahaha.... Som vad... 1+3=?

aja, inte bara matte förstås... men det är ganska skrattretande... Jag gick bara till skolan och hade skoj med kompisarna från 1:an till 7.an... Gjorde inte en enda läxa typ... Fast å andra sidan var jag redan överklass i matte redan i 4:an.... Nu vet jag inte riktogt vad jag har skrivit för skit i det här inlägget... :cool:

Redigerat av Toad
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Miniräknare kommer ändåvarenda jävel använda när dom gått ut skolan så det är inget att gnabba om.

 

Jag fick hjälpa lärarna att rätta matteläxor redan i 4:an. Däremot så har jag och miniräknaren aldrig kommit så bra överens... Men jag ligger väl på en G-nivå vad gäller miniräknaren.... Dock så räknar jag de flesta tal bättre utan.... B) Min favvodel på proven numera är delen man inte får ha miniräknare....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...