Hoppa till innehåll

Opera - Wiis Webbläsare


Gäst Kabby

Rekommendera inlägg

  • Svar 35
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Hm, men var det inte så att om man skaffat det gratis innan Juni eller när det var så får man behålla det utan extra kostnad? Jag har förresten för mig att jag läst någonstans att man får 1000 wii points när man köper konsolen, men kan ha fel, så man kan köpa den om det skulle vara så (beroende på vad den kostar såklart).

 

Jag tycker de har ordnat en mycket bra lösning med Wii points för de som vill köpa begagnade spel enkelt. För övrigt så kan ni gå in på internet med era vanliga datorer, men om ni så desperat måste ha det på Wii så varsågoda :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men är det inte så att man inte kommer kunna ladda ner Amerikanskt och Japanskt släppta spel? Bara spel släppta i EU, PAL.

 

Tyvärr har du rätt. Virtual Console är regionslåst, så vi här i Europa kommer bara kunna spela de spel som släppts i Europa...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det e synd att det inte går att ladda ner Amerikanska eller Japanska NES och SNES spel, då det finns många spel som jag är intresserade av som inte är PAL.  :(

 

Samma här... jag hade sett fram sketamycket mot Super Mario RPG

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som WASD så har du två sätt att skaffa Wii Points på (som hittills är känt och säkert de ända sätten).

 

1. Använda ditt Kreditkort som du skriver in på något sätt så dras det av pengar från ditt konto direkt eller liknande. Jag vet inte riktigt hur det fungerar då jag inte kommer använda det sättet.

 

2. Det andra sättet är då att köpa kort likt sådana som finns till World Of Warcraft i någon butik där de säljer spel. Det kommer antagligen finnas olika mycket Wii Points i olika kort men sedan kommer du få en kod på det kortet iallafall som du skriver in i Wiikonsolen så du ska få dina Wii Points.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...