Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Va menar du med "vettigt spel"?

Man kan inte göra onlinespel enbart i rpg maker? (eller? kanske blivit något tillagt iom senaste versionen?)

Hur som helst så hörde jag om några som gjorde något kringprojekt och själva kodade så de kunda få det online.

Skrivet

asså jag fattar noll av vad ni säjjer.

jag vil lära mig hur man gjör ett spel helt enkelt jag menar att jag kanske skulle behöva tutorials eller något om någon kan hjälpa mejj med det

kan ni precisera era svar lite??

Gäst Andreasswf
Skrivet

Eh..

Det är väldigt svårt att göra ett online spel och du måste kunna scripta och typ alla program som man kan göra spel i tar det 1 år att lära sig grunderna..

Gäst BondaKransDans
Skrivet

jag vil lära mig hur man gjör ett spel helt enkelt jag menar att jag kanske skulle behöva tutorials eller något om någon kan hjälpa mejj med det

Klart du "fattar noll av vad vi säjjer"

För du kan ju inte äns läsa/stava ...

Ta lektion och lyssna på _Ray_

Skrivet (redigerat)

Japp lyssna på ray, men lyssna inte på mig. för jag e lite små dålig.

Off-topic: Å just ja DARIN SUGER!

Ha ha ha. Hur stavar du egentligen? Det finns nåt som heter "komma".

j*vla fjortis jävel <_<

Såna som du våldtar ju svenska språket :P

Redigerat av girder
Gäst Moberg
Skrivet

Klagade inte du på att folk klagade nyss i en annan tråd? Nu klagar du själv på att nån enligt dig inte skriver lika bra som dig. Jag tycker du inte har så mycket att klaga på när du tydligen särskriver för glatta livet.

Hur som helst, här är en liten länk som förhoppningsvis kan hjälpa till lite: www.gamingw.net

Det var evigheter sen jag var på den sidan, men det var trevligt att hålla på med RM på den tiden =)

Skrivet (redigerat)

Kolla på tutorials på gamemakers site.

När du laddat hem dom får du en .PDF fil, läs den så fattar man tillslut.

Redigerat av Cooliz
Skrivet

Ursäkta, men var det ni som klagade på att någon stavade för jävligt?

BTT: Om du vill lära dig göra ett riktigt bra onlinespel kan det ta lång tid. Så du får vara beredd att lägga ner ganska mycket tid. Om du vill hitta tutorials, så Google?

Gäst Andreasswf
Skrivet

www.webdesignskolan.com tror jag.

Och newgrounds.com och så söker du på game tutorial

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...