Pikachu86a Skrivet 30 September 2006 Rapport Dela Skrivet 30 September 2006 (redigerat) Hej Jag undrar om det är någon som vet hur man kan starta en egen webb radio? Eller någon form av radio där man kan sända sin musik över interenet. MVH tokar86a Redigerat 30 September 2006 av tokar86a Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Putside Skrivet 30 September 2006 Rapport Dela Skrivet 30 September 2006 (redigerat) Sök på det, men med största sannolikhet så kostar det dig en slant. Redigerat 30 September 2006 av Putside Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Sandkaka Skrivet 30 September 2006 Rapport Dela Skrivet 30 September 2006 Samt lär det vara olagligt att streama ut "riktig" musik. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThePunisher Skrivet 30 September 2006 Rapport Dela Skrivet 30 September 2006 Är det olagligt? :huh: Men det kostar pengar va? Och dyrt har jag hört att det är... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 1 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2006 (redigerat) Samt lär det vara olagligt att streama ut "riktig" musik. isåfall skulle radio vara olagligt <_< Redigerat 1 Oktober 2006 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Moberg Skrivet 1 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2006 Inte om du har licenser såklart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 2 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 2 Oktober 2006 Närå, streama upp det mot en egen server bara så ska det inte vara några problem. Vet att det finns prog för det, inte säker men Shoutcast tror jag det finns ett som heter. Nåt att kolla upp kanske? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pikachu86a Skrivet 4 Oktober 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 4 Oktober 2006 Närå, streama upp det mot en egen server bara så ska det inte vara några problem. Vet att det finns prog för det, inte säker men Shoutcast tror jag det finns ett som heter. Nåt att kolla upp kanske? Jag har kollat upp det men det funkar inte med den linnan som jag sitter på. Varför gör det inte det? Jag har inget eget internet IP. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 5 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 5 Oktober 2006 Nä då blir det problematiskt... din dator byter i så fall IP varje gång du startar den och då blir det ju ganska svårt att hitta din dator såfort man vill höra på din radio, man måste ju veta den nya IP:n hela tiden. Vet inte riktigt vad man kan göra tyvärr... låta bli att stänga av datorn går ju iofs... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pulpen Skrivet 7 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 7 Oktober 2006 Vi kan be nf hålla servern uppe. :o Eller så kan vi ju spela lite låtar på ventrilo så. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
pandaradio Skrivet 19 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 19 Oktober 2006 Jag har en webb radio station "panda radio" (http://pandaradio.cjb.net) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.