Putside Skrivet 3 November 2006 Rapport Dela Skrivet 3 November 2006 testade just på pappa han hörde det inte :blink: pratade om det i skolan och dom sa att det var en för hög frekvens typ som med synen fast annorlunda att ju äldre man blir ju sämre ser man, när man blir äldre så kan man inte höra såna frekvenser längre + visste ni att 103 db är dubbelt så mycket som 100db, för var tredje db fördubblas ljudstyrkan så t.ex. 80db är 10(!) gånger högre ljudstyrka än 50db Dåligt är det dock när det står på vissa hörlurar att de kan spela 13 000 Hz. :/Kan t.ex. hundar och sånt höra sånna ljud? För jag menar, vi kan ju inte höra hundvisslor/pipor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Szellerie Skrivet 3 November 2006 Rapport Dela Skrivet 3 November 2006 WTF hör inte vuxna? :cry: Creepy.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 4 November 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 4 November 2006 testade just på pappa han hörde det inte :blink: pratade om det i skolan och dom sa att det var en för hög frekvens typ som med synen fast annorlunda att ju äldre man blir ju sämre ser man, när man blir äldre så kan man inte höra såna frekvenser längre + visste ni att 103 db är dubbelt så mycket som 100db, för var tredje db fördubblas ljudstyrkan så t.ex. 80db är 10(!) gånger högre ljudstyrka än 50db hörlurar bara 13kHz? jag hade pip ljudet i min mp3 ( :P ) & om man tog högsta ljud så hörde man pipet ganska bra Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Outsider Skrivet 4 November 2006 Rapport Dela Skrivet 4 November 2006 Jag fick tillfällig tinnitus av det precis nyss :S Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kuzune Skrivet 4 November 2006 Rapport Dela Skrivet 4 November 2006 Fick också det, det piper typ i huvudet efter man hört det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LillBerra Skrivet 4 November 2006 Rapport Dela Skrivet 4 November 2006 Vilket ljud? Ska man höra något eller? :S Men oj, jag har ju lyssnat på den. >_> Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Outsider Skrivet 4 November 2006 Rapport Dela Skrivet 4 November 2006 Fick också det, det piper typ i huvudet efter man hört det. Precis,men det är som tur är bara tillfälligt.Jag har det ljudet i mobilen,kul att ha när man ska störa folk ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.