WASD Skrivet 6 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 6 Oktober 2006 1. när man infogar en länk (i HTML såklart) så skriver man ju <a> & lite till men vad betyder detta "a"? 2. jag ska ha ett medelande som poppar upp när man går in på sidan & så ska man kunna trycka OK för att få bort medelandet, vad är koden till det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Moberg Skrivet 6 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 6 Oktober 2006 hmm jag vet inte riktigt vad det betyder, kanske anchor eller något sådant. Det kan man enkelt åstadkomma med lite java script: <script type="text/javascript"> alert("Tryck på OK!"); </script> Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simpsons Skrivet 6 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 6 Oktober 2006 <a> betyder att det är en slags länk har jag för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Moberg Skrivet 6 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 6 Oktober 2006 Jo a är ju taggen för ett länkelement, men jag antar att WASD visste detta då han snackade om länkar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 6 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 6 Oktober 2006 Stämmer bra det Moberg, Anchor/ankare heter taggen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 6 Oktober 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 6 Oktober 2006 hmm jag vet inte riktigt vad det betyder, kanske anchor eller något sådant. Det kan man enkelt åstadkomma med lite java script: <script type="text/javascript"> alert("Tryck på OK!"); </script> ska man skriva den i <BODY> taggen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Moberg Skrivet 6 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 6 Oktober 2006 (redigerat) Ja var du vill. I huvudet kanske passar bra? <head> Redigerat 6 Oktober 2006 av Moberg Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shaitan Skrivet 26 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 26 Oktober 2006 <a> är helt enkelt en vanlig grundfunktion i HTML och ska vara kort och enkel att skriva in Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 27 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 27 Oktober 2006 Jupp, det är en länk tagg. Man kan göra den mer avancera och skriva in en massa kod i den för att få olika funktioner... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 27 Oktober 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 27 Oktober 2006 klart att jag vet vad <a> betyder men jag undrade vad a:et stod för som tydligen var "ankare, anchor" Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.