Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

hej, jag tänkte göra en mph guide för skojs skull - t.ex. vad vapnena gör, alt formerna och allt.

Samus Aran: Hennes affinity vapen är Missil, och om man laddar upp den helt så blir den målsökande när den skjuts iväg. (endast för Samus) detta vapen rekomenderas mot alt former.

Samus alt form: blir en liten boll som kallas "Morph Ball" då man kan släppa 3 bomber och göra boost ( L ) som gör att man åker jätte snabbt+ tar skada om man åker in i någon.

Kanden: Kandens affinity vapen är Volt Driver, om man laddar upp den helt så blir den en ganska långsam målsökande 'bubbla', om den träffar så blir din fiendes combat visor suddig så den knappt kan se i några sekunder. Detta vapen rekomenderas bara mot alt former om man är pricksäker.

Kandens alt form: man blir en larv som kallas stinglarva som skjuter iväg en gadd som blir målsökande på en fiende som är nära, tar 20 skada.

Spire: Spires affinity vapen är Magmaul, och om man laddar upp den helt och skjuter på nån tar det skada + din fiende börjar brinna i några sekunder och det tar skada över tid. detta vapen rekomenderas mot alt former (icke uppladdat).

Spires alt form: man blir en liten boll som kallas "Dialanche" som kan trycka sina kanter åt sidan så den tar skada på fienden, och Dialanche kan åka uppför väggar.

Noxus: Noxus affinity vapen är Judicator, och om man laddar upp den helt och skjuter på en fiende som är nära blir den is och kan inte göra nåt på cirka 4 sek. Detta vapen rekomenderas mot alt former om det har uppladdats.

Noxus alt form: man blir en 'beyblade' som kallas Vhoscythe som kan trycka ut sina armar och snurra, om man blir träffad tar det skada och man flyger åt sidan.

Trace: Trace affinity vapen är Imperialist, som är en sniper som man kan zooma in med. om man skjuter headshot så dör din fiende, om man står still i cirka 2 sekunder blir man osynlig, om man gör nåt blir man synlig igen. Detta vapen rekomenderas inte mot alt former.

Traces alt form: man blir som en liten spindel, som kallas Triskelion, och om man står still i cirka 2 sekunder blir man osynlig, och om man gör nåt blir man synlig igen. När man attackerar 'Chargar' man fram.

Weavel: Weavels affinity vapen är Battlehammer, om man skjuter så far den fram lite, sen 'smashar' den ner i marken. Detta vapen rekomenderas mot alt former.

Weavels alt form: Man lämnar kvar sina ben på marken, och springer iväg med sina armar, och benen är som en kanon som skjuter iväg Battlehammer när den ser en fiende. Denna alt form kallas Halfturret. Med armarna kan man göra 'Halfturret Slice'. Då hoppar man upp mot sin fiende och hugger.

Sylux: Syluxs affinity vapen är Shock Coil. Om man skjuter mot sin fiende stjäl vapnet liv. om man träffar sin fiende i ungefär 2 sekunder utan att missa, så stjäl den ungefär 10 liv i sekunden. Detta vapen är rekomenderas inte mot alt former.

Syluxs alt form: Man släpper ut en elektrisk 'punkt' sen en till punkt en bit ifrån. då blir det en elektrisk kedja. Om nån står framför denna kedja ska du åka bakifrån och släppa en till punkt. Då blir fienden instängd och kedjan far mot fienden och tar riktigt mycket skada.

kommentera gärna om min guide :)

Skrivet

Ganska bra, men du borde ha skickat in dem som en guide, inte som ett ämne.

Btw, Trace är bäst.

trace är sötast iaf :D men alla är bra på sitt sätt.

Skrivet

TRACE SUGER HÅRT (min åsikt)

SAMUS 4 LIFE

PS: friend code @mph :0859 6990 3409, namn: your mum

:P

skriv er friend code så vi kan köra nån gång... ;)

Skrivet

Bara ett litet påpekande... Samus tar boost med R, inte med L

Skrivet

Bara ett litet påpekande... Samus tar boost med R, inte med L

enligt mina inställningar (default ones) så skjuter jag på R (och lägger bomber) så jag hoppas inte man boostar där, jag använder L väldigt lite i mitt boostande mest drar jag över touch screenen.

• Skapa ny...