WASD Skrivet 14 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 14 Oktober 2006 när man ser på en film som har dålig kvalitet (ofta tagen med en mobil) så ser man stora rutor (ca. 8x8 pxl) som är te.x är mörkgröna högst upp & blir ljusare längre ner vad kallas dom här "rutorna"? försökte ta en screenshot från windows media player men det blir bara svart då Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 14 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 14 Oktober 2006 Pixelblock eller Jpeg-block brukar man nog oftast kalla dem tror jag om det är det jag tror du menar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zimens Skrivet 14 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 14 Oktober 2006 Megapixel kanske... :unsure: Alltså om kameran har väldigt lite megapixlar så blir bilden pixligare... typ... kan inte det där riktigt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Sandkaka Skrivet 14 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 14 Oktober 2006 Megapixlar är storleken, antalat pixlar som fotot/bilden är i. Har absolut inget med det WASD frågar efter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 15 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 15 Oktober 2006 Megapixlar är storleken, antalat pixlar som fotot/bilden är i. Har absolut inget med det WASD frågar efter. Nämen vänta nu... är inte en megapixel en miljon pixlar eller hur det var? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ytterman Skrivet 15 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 15 Oktober 2006 Skulle kunna gissa på att de uppstår för att det är nåt tjall på codecen eller nåt sånt. Jag brukar få så om det är krångel med codecen iallafall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 15 Oktober 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 15 Oktober 2006 nej, det blor så i alla mobiltelefonen (kanske inte i kameramobiler) när man filmar för att spara platts eller nått. "Pixelblock eller Jpeg-block" som nico sa låter bra & det är det enda jag kommer på som kan heta så Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
xallie Skrivet 2 November 2006 Rapport Dela Skrivet 2 November 2006 ibland står det i inch. kanske de du mena? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
cyber-fox Skrivet 3 November 2006 Rapport Dela Skrivet 3 November 2006 (redigerat) det är fula JPEG/JFIF rutor som kommer till av komprimeringen av bilden spara dom i PNG eller TIFF format så blir det bra :) dock blir dom filerna större. läs Macworld så vet du exakt men jag tror inte att du prenumererar på Macworld. Redigerat 3 November 2006 av cyber-fox Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shaitan Skrivet 5 November 2006 Rapport Dela Skrivet 5 November 2006 (redigerat) Om ni ska köpa en mobil med kamera, kolla att det inte är en med 1.0 megapixel, bilden blir urusel. Ska be Canon tillverka en 1 Jottapixel-kamera med inbyggd telefon. PS. Om ni ska ta screenshot på en film i Windows Media Player, ge upp, det finns spelare som har en inbyggd screenshotfunktion. DS. Redigerat 9 November 2006 av Licufer Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 7 November 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 7 November 2006 varför blir dom dåliga om det är mer än 1Mpix? jag har sätt på en tagen film i SE K800i & den har 3.2 Mpix & det var rätt så bra kvalité för att vara en mobil Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ioR Skrivet 7 November 2006 Rapport Dela Skrivet 7 November 2006 varför blir dom dåliga om det är mer än 1Mpix? jag har sätt på en tagen film i SE K800i & den har 3.2 Mpix & det var rätt så bra kvalité för att vara en mobil Bildskärpan blir bättre ju "fler" megapixlar de är, 3.2 Mpix är bättre en 1 Mpix... :blink: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.