Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Det finns ett stort fel i resonemanget att artister förlorar pengar på en.

Utan fildelning hade jag inte upptäckt nån av de grupper jag lyssnar på. Alltså hade jag inte köpt deras skivor. Alltså har de inte förlorat pengar på mig.

Men okej, såklart de förlorar pengar ändå, jag hade säkert varit mer aktiv i att hitta musikgrupper jag gillat om fildelning inte fanns, men musik/film-industrin har klagat på olaglig nerladdning o hotat med strunt som "om fildelning inte stoppas kommer branchen gå under.", när de nu gnällt så i ca 20 år

Skrivet

själv tycker jag det inte ska avra olagligt att ladda ner (det man får gratis ska man ju inte säga nej till) sen så e det ju så att alla sitter inte tankar 24/7 utan vissa går faktist och betalar 200 spänn för en film.

Skrivet (redigerat)

Men hyfsad episk bump.

Fildelning är så tråkigt att diskutera, eftersom

för-sidan inte har några som helst bra argument

för sin sak. Alltså är jag emot, hellre har jag en riktig

spel/film/skivsamling än en olaglig, oäkta och smutsig.

Vad gäller partier så har jag noll koll, det enda jag vet är att Piratpartiet

är skithögar. Är moderaterna för så är de ännu större skithögar (än de var innan).

Redigerat av Famine
Skrivet (redigerat)

Det finns ett stort fel i resonemanget att artister förlorar pengar på en.

Utan fildelning hade jag inte upptäckt nån av de grupper jag lyssnar på. Alltså hade jag inte köpt deras skivor. Alltså har de inte förlorat pengar på mig.

Men okej, såklart de förlorar pengar ändå, jag hade säkert varit mer aktiv i att hitta musikgrupper jag gillat om fildelning inte fanns, men musik/film-industrin har klagat på olaglig nerladdning o hotat med strunt som "om fildelning inte stoppas kommer branchen gå under.", när de nu gnällt så i ca 20 år

Samma här. Finns inga musik affärer där jag bor.

@ Och artister som bara gör musik för att tjäna pengar är aldrig av god kvalitet heller, så de skulle gärna få lägga av.

Redigerat av Garone
Skrivet

Men hyfsad episk bump.

Fildelning är så tråkigt att diskutera, eftersom

för-sidan inte har några som helst bra argument

för sin sak. Alltså är jag emot, hellre har jag en riktig

spel/film/skivsamling än en olaglig, oäkta och smutsig.

Vad gäller partier så har jag noll koll, det enda jag vet är att Piratpartiet

är skithögar. Är moderaterna för så är de ännu större skithögar (än de var innan).

Hellre betalar jag för nöjen än att betala 150 kronor för några låtar jag kan få på 3 minuter.

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...