MrKenway97 Skrivet 12 Februari 2014 Rapport Dela Skrivet 12 Februari 2014 Titel - 12 Angry Men/12 edsvurna män Genre - Drama, Thriller År - 1957 Regissör - Sidney Lumet(may he rest in peace). Skådespelare - Henry Fonda, Lee J. Cobb, Martin Balsam Sammanfattning av handlingen En 18 årig pojke från slumkvarteren som står anklagad för att ha mördat sin far med en stilett. En jury har som uppgift att bedöma ifall han är skyldig(dödsstraff) eller ej. I början anser endast en i juryn att de ska bedöma honom oskyldig, men efter att viktiga punkter och motsägelser i bevismaterialet tagits upp får han långsamt fler följare. Mina synpunkter Detta är en mycket spännande dramafilm, som håller dig vid soffkanten från början till slut, vare sig du är ett fan av äldre filmer eller ej. Och detta trots att vi aldrig lämnar juryrummet alls under hela filmen(liksom Alfred Hitchcocks Rope eller Rear Window). Den visar oss att man ska behandla en misstänkt som oskyldig enda tills motsatsen bevisas och att man inte ska låta sina personliga fördomar och känslor avgöra ens bedömande. Betyg 8,8/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 13 Februari 2014 Rapport Dela Skrivet 13 Februari 2014 Jag håller med dig, en mycket sevärd film. Men jag skulle nog sätta 8,7/10 på den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 15 Augusti 2014 Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2014 Titel Mega Shark Versus Mecha Shark Genre Action Filmen är i från år: 2014 Regissör Emile Edwin Smith Skådespelare Christopher Judge, Elisabeth Röhm, Debbie Gibson Kort om handlingen Ett isberg med en infrusen Megalodon bogseras in i en hamn i Egypten (för det är ju ett smart ställe att bogsera ett isberg till). Isberget spricker och släpper fri en livslevande och jättearg jättehaj. Som tur är råkar det finnas en super intelligent AI som opererar inom en mekanisk militärhaj. Dessa två jättemonster måste slåss till siste man för att rädda Jorden. Kort om vad jag tycker om filmen Känns inte som om man måste säga så mycket, den är fantastisk. Man får vad man förväntar sig. Betyg 10/10. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
xenu1 Skrivet 12 December 2017 Rapport Dela Skrivet 12 December 2017 Titel - 12 Angry Men/12 edsvurna män Genre - Drama, Thriller År - 1957 Regissör - Sidney Lumet(may he rest in peace). Skådespelare - Henry Fonda, Lee J. Cobb, Martin Balsam Sammanfattning av handlingen En 18 årig pojke från slumkvarteren som står anklagad för att ha mördat sin far med en stilett. En jury har som uppgift att bedöma ifall han är skyldig(dödsstraff) eller ej. I början anser endast en i juryn att de ska bedöma honom oskyldig, men efter att viktiga punkter och motsägelser i bevismaterialet tagits upp får han långsamt fler följare. Mina synpunkter Detta är en mycket spännande dramafilm, som håller dig vid soffkanten från början till slut, vare sig du är ett fan av äldre filmer eller ej. Och detta trots att vi aldrig lämnar juryrummet alls under hela filmen(liksom Alfred Hitchcocks Rope eller Rear Window). Den visar oss att man ska behandla en misstänkt som oskyldig enda tills motsatsen bevisas och att man inte ska låta sina personliga fördomar och känslor avgöra ens bedömande. Betyg 8,8/10 +1. Gammal suverän klassiker, 5 klappar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DolskSWE Skrivet 27 Februari 2018 Rapport Dela Skrivet 27 Februari 2018 Cloverfield 3? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.