Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Det börjar med att man sitter på ett tåg, sedan får man enge tid, datum, vad man heter och vart man ska. Sedan får man ett hus av Tom Nook som driver en affär i staden. För att betala tillbaka hyran så får man jobba i hans affär. När du jobbat klart är det bara att börja leva dit eget liv precis som du vill. Alla karaktärer utom du själv är djur och du kan skaffa många vänner, köpa möbler till dit hus, gå och fiska, gräva upp fosiler och fånga insekter. Dessutom är spelet i realtid så när det är julafton i verkligheten är det julafton i spelet.

Köp det, det är värt varenda krona! :)

Skrivet

Om du ska köpa det eller inte beror helt på villken sorts spel du gillar, om du gillar spel där man ska göra mycke saker, och det händer saker hela tiden och vill ha utmaning då är AC klart inte ngt för dig.

Men om du gillar lugna spel som går ut på att man ska vara på samma ställe, sköta sitt lilla hus, fiska, fånga insekter handla och små pyssla med saker utan att det händer några snabba förändringar så är AC ett måste.

Själv tycker jag AC är riktigt kul och värt alla pengar.

Skrivet

Om man vill ha ett spel där det händer saker hela tiden är ju AC visst ett bra spel att köpa, det går ju i realtid och det händer jättemycket under dagen så där har du fel enligt mig.

Gäst Skellington
Skrivet

det var roligt i början, men det blev snabbt enformigt och tråkigt =/

Skrivet
Ripto: Jag menade inte att det inte händer så mycket på de sättet, verkar som jag var ganska otydlig men jag menade mer att det är ju inte som ett mario spel. Det är ju ingen storyline som utspelar sig och det går inte att åka vart som helst, man behöver inte slåss mot ngt man behöver egentligen inte utföra ngt.
Skrivet

Ripto: Jag menade inte att det inte händer så mycket på de sättet, verkar som jag var ganska otydlig men jag menade mer att det är ju inte som ett mario spel. Det är ju ingen storyline som utspelar sig och det går inte att åka vart som helst, man behöver inte slåss mot ngt man behöver egentligen inte utföra ngt.

Nej, det har du rätt i. ;)
  • Skapa ny...