Hoppa till innehåll

Om Ni Fick Bestämma


Eric_H

Rekommendera inlägg

  • Svar 31
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Det hade varit roligt om de gjorde ett Pokemon som hette "Pokemon hasch" där alla pokemons rökte hasch och blev dumma i huvudet :D

 

 

[EDIT]Det där har inte jag skrivit, någon har hackat mitt konto.

Redigerat av Adam
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Nåt som pokemon red rescue team att man är en pokémon typ eller nåt sånt. Ungefär som Emerald och pokemon Xd-Gale of Darkness. En bladning av det jag sa. Jag tycker att spelet ska vara,

1.Med bra grafik

2.Pokemon rör på sig

3.Ifall måtsåndaren har jätte lite liv så skadar attackerna mindre

4.Man är en pokémon

 

 

 

 

 

 

Det är vad jag tycker ijallafal. :rolleyes: :cool: :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag vill ha ett rollspel till Wii eller GC där man kan starta i vilken stad som helst , ingen specifik ordning på gymmen, alla gym och världar, t ex Orange Islands och de två gymmen som Gary möter i serien som man inte får se, han hade 10 nålar nära han kom till ligan. Kravet för att få vara i ligan är 8 nålar. Det ska inte vara levels på pokémonen, man tränar upp styrkan, snabbheten, m m. Inga pp till attackerna, en mätare med kraft som pokémonen har kvar och en med hur mycket skada. Pokémonen har ingen gräns på skadan, den kan ge upp eller svimma beroende på kraft och skada. Ju mindre kraft och mer skada desto svagare, långsammare och mindre pricksäker blir pokémonen. Striderna ska vara ungeför som i super smash brothers fast i 3d och det är ingen gräns åt något håll förutom om man har en plan att slåss på. Man ska kunna ha pokémonen ute ur bollarna när man ville. Man kanske rider på sin Rapidash rygg genom en av de stora skogarna som finns i serien. Man ska kunna bli riktigt bra kompis med pokémona och man ska köpa mat och träna upp matlagningskunskaper och kanske springa för att få bättre kondition. Det ska inte vara levels det ska vara antingen mätare eller så ska man inte kunna se hur bra kunskaper man har. Det ska vara väldigt verklighetstroget medriktigt mycket att göra. Det borde egentilgen vara så att man spelar online mot andra personer och man ska kunna bli gymledare och förälder. Om man är gymledare och inte är inne utan att ha lämnat något meddelande t ex: "Jag är på besök hos släkten." så är det en AI som slåss istället. Man kan ju vara borta i en annan stad i spelet också och då är det ingen AI där. Man kanske köper en bit mark och öppnar ett daghem eller ett labb. Det ska vara mycket öppen plats nya pokémon och outforskad mark, vita fläckar på kartan. Sin första pokémon kan man få av en "proffesor träd" (Oak=bok, Elm=alm, Birch=björk) eller sina föräldrar eller grannen eller någon annan person. Det ska vara riktigt välgjort, man kanske måste vänta tills någon har gjort en bra fungerande virtuel verklighet för att det ska fungera.

 

Ett sånt spel vill jag ha, det behöver inte vara just pokémon det skulle vara roligt med nästan vad som helst bara det är välgjort och verklighetstroget.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...