Hoppa till innehåll

Överklockning

Gäst J0ltFlame

Rekommendera inlägg

Gäst J0ltFlame
Skrivet

Hejsan, jag är en datanoob som har hört att man kan överklocka sin dator. Är det riskabelt och vad kan man överklocka? Kan ni ge mig en guide då om det inte är så svårt!!

Tack! :lol:

Skrivet

du överklockar proccesorn tror jag, tror att den krashar om du överklockar den för mcyket.

Skrivet

Du kan överclocka Processorn och Grafikkortet, mer ver jag inte.

Om du överclockar processorn, kan den sprängas om fläkten inte håller. Det samma med grafikkortet.

Observera, Ingen fkläkt = Ingen överclockning, annars får du säga hejdå till ditt system ^^

Skrivet

Att klocka är inte farligt om du vet vad du gör. Klocka inte om du absolut INTE måste. Sök på google så hittar du förmodligen bra guider. Och ska du klocka mycket så har jag hört att vattenkyling är bra.

Skrivet

vet en som clockade en 400 mhz till 1000 den gick jättebra i 3-4 sek

Då hade man väl några lyckliga sekunder iaf. :)

Man klockar sällan över 150 Mhz om den är under 1 Ghz.

Annars kan man väl ta mer.

Skrivet

Kort sagt gör du så att din dator går snabbare genom att ändra klocka den. Du gör så att den får mer megahertz.

Du kan klocka minnen, graikkort och processor.

Gäst Twiztha_MF
Skrivet

ja det är rätt riskabelt om du inte vet vad du gör, oftast när du klockar ändrar du hastigheten och man brukar gångra den med 1,5 och sen se hur den går man får dock hålla koll på tempen.

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...