Hoppa till innehåll

Zelda - I Början Av Spelet...

thagamegirl

Rekommendera inlägg

Hej! :) jag har spelat Zelda i ganska många år, men inte helt från början! så ja bestämde mig för att göra det här om dagen.. men jag har fastnat i början! i det där trädet som man ska in i i början! jag fattar inte vad man ska göra där, jag har öppnat alla kistor, dödat alla spindlar, men det där hålet i mitten förstår ja inte va den betyder! :( hur kommer man ner i den? :huh: Tacksam för svar!! så fort som möjligt! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Använd Slingshot för att döda spindlarna på väggen först. Sen klättrar du upp längst väggen upp på översta våningen. (Här finns ett rum som innehåller en kompass och en Golden Skulltula (bra att ha)) Döda en av jättespindlarna som är ivägen för avsatserna och hoppa ner på spindelnätet på bottenvåningen. Det kommer gå sönder och du kan ta dig vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 4 veckor senare...

Använd Slingshot för att döda spindlarna på väggen först. Sen klättrar du upp längst väggen upp på översta våningen. (Här finns ett rum som innehåller en kompass och en Golden Skulltula (bra att ha)) Döda en av jättespindlarna som är ivägen för avsatserna och hoppa ner på spindelnätet på bottenvåningen. Det kommer gå sönder och du kan ta dig vidare.

Men hur kommer man ut ur kompass rummet igen? O hur kommer man vidare från hålet?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är också på samma ställe i spelet och funderar mkt på det där hålet. Jag fick först för mig att man skulle bränna upp spindelnätet med facklorna (har spelat det här förut och fick för mig det), men det är alltså hoppa man ska göra? Ska man hoppa på något speciellt sätt för jag har försökt även detta utan större framgång. Exakt i mitten eller vad? :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 3 veckor senare...
  • Skapa ny...