Hoppa till innehåll

Jultraditioner


123spill
 Dela

Rekommendera inlägg

Våra jultraditioner är rätt så komplicerade men skulle kunna sammanfattas som:

Vakna --> Äta en bit av någon slags stor saffransbulle som mormor bakar + pepparkakor med glasyr -->

Äta frukost med risgrynsgröt --> Gästerna kommer --> Äta lunch --> Äta någon slags jultårta som mormor bakar --> Kalle Anka --> Julklappsutdelning --> Ännu mer risgrynsgröt --> SLUT.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 44
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Juste mamma eller pappa brukar gömma ett paket, ett till mig och ett till min syrra, antingen på dan eller på morgonen. Sen så brukar vi få typ ledtrådslappar så ska man hitta sitt paket sen. T ex. att det står: "Här duschar man". Aha badrummet så går man dit och där hittar man en ny lapp osv. Tills man hittar sitt paket :) Fast det är svårare ledtrådar då :P

 

EDIT: Vet aldrig om jag sett nebbig förut :bah: Jo 1 eller 2 gånger kanske.

Redigerat av 123spill
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vi vaknar på morgonen(oftast tidigare än normalt) och öppnar presenterna. Mina föräldrar brukar alltid sova när vi öppnar . Sen så firar vi tillsammans med lite släkt. Antingen går vi hem till dom eller så kommer dom till oss. Sen ger vi varann presenter och käkar :D

 

Det kan hända att Arne Weise ploppar fram i TV rutan också haha.

Redigerat av Abyssal
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När vi vaknar får vi öppna 1 julklapp! senare på dagen tittar vi på kalle anka.. efter kalle anka så blir de julklappar! ( :D ) sen så tråkar man resten av dagen! fast på natten från den 23-24 brukar vi ha en liten tomte med gröt framför den.. då när vi vaknar är gröten borta! :'( undra vem som kastade iväg den gröten.. :P fast de har vi slutat med de gjorde vi bara när vi var små.. vi brukar första ha hos oss ett år, nästa år min mormor och året efter det hos min moster sådära om och om igen.. :P Kalle anka börjar bli tradition för dem flesta? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Szellerie

Fullständigt schema:

 

00.00 Väcker mamma och ropar:JULAFTON!!!!! och vi brukar få öppna ett paket på morgonen.

 

00.01 Öppnar paketet med en jäkla fart. Men blir alltid en lite mindre sak. Dom senaste paketen jag fått på morronen/natten(...) vad jag kommer ihåg är sudokuspel, brädspel och böcker.

 

00.05 Efter att ha inspekterat paketet litegrann så lägger jag mej eller sätter på datorn med en burk jolt i handen.

 

06.00 Jag vaknar och ropar: JULAFTON!!!!!! ännu en gång och börjar larva mej och sjunga massa fåniga julsånger

 

06.01 Alla i familjen klagar och min mamma säger: Du får inte dricka jolt om du blir full av det. Jag bryr mej inte svarar jag =)

 

06.02 Jag äter frukost

 

06.03 Jag lägger mej och sover

 

09.00 Jag vaknar igen och uppretar det jag gjorde 06.00.

 

11.00 Mormor och morfar kommer

 

14.00 Farmor, farfar och pappa kommer.

 

14.30 Övriga släktingar kommer

 

Sen kollar vi på kalle anka (hur f*n ska jag veta vilken tid det är?)

 

Samtidigt som kalle anka är på tvn delas alla julklappar ut

 

Efter julklappsutdelningen så börjar alla använda sina nya grejer.

 

Sen lägger man väl sig cirka 04.00

 

Überseriösa personer bör ej läsa detta :o (Allt som står är sant så skriv inte saker som:"Tror du att du är rolig eller?" "Orka ljuga -.-" :visslar:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fullständigt schema:

 

00.00 Väcker mamma och ropar:JULAFTON!!!!! och vi brukar få öppna ett paket på morgonen.

 

00.01 Öppnar paketet med en jäkla fart. Men blir alltid en lite mindre sak. Dom senaste paketen jag fått på morronen/natten(...) vad jag kommer ihåg är sudokuspel, brädspel och böcker.

 

00.05 Efter att ha inspekterat paketet litegrann så lägger jag mej eller sätter på datorn med en burk jolt i handen.

 

06.00 Jag vaknar och ropar: JULAFTON!!!!!! ännu en gång och börjar larva mej och sjunga massa fåniga julsånger

 

06.01 Alla i familjen klagar och min mamma säger: Du får inte dricka jolt om du blir full av det. Jag bryr mej inte svarar jag =)

 

06.02 Jag äter frukost

 

06.03 Jag lägger mej och sover

 

09.00 Jag vaknar igen och uppretar det jag gjorde 06.00.

 

11.00 Mormor och morfar kommer

 

14.00 Farmor, farfar och pappa kommer.

 

14.30 Övriga släktingar kommer

 

Sen kollar vi på kalle anka (hur f*n ska jag veta vilken tid det är?)

 

Samtidigt som kalle anka är på tvn delas alla julklappar ut

 

Efter julklappsutdelningen så börjar alla använda sina nya grejer.

 

Sen lägger man väl sig cirka 04.00

 

Überseriösa personer bör ej läsa detta :o (Allt som står är sant så skriv inte saker som:"Tror du att du är rolig eller?" "Orka ljuga -.-" :visslar:

 

äter du på en minut? :huh: dricker du ett glas mjölk lr nåt? :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Szellerie

Fullständigt schema:

 

00.00 Väcker mamma och ropar:JULAFTON!!!!! och vi brukar få öppna ett paket på morgonen.

 

00.01 Öppnar paketet med en jäkla fart. Men blir alltid en lite mindre sak. Dom senaste paketen jag fått på morronen/natten(...) vad jag kommer ihåg är sudokuspel, brädspel och böcker.

 

00.05 Efter att ha inspekterat paketet litegrann så lägger jag mej eller sätter på datorn med en burk jolt i handen.

 

06.00 Jag vaknar och ropar: JULAFTON!!!!!! ännu en gång och börjar larva mej och sjunga massa fåniga julsånger

 

06.01 Alla i familjen klagar och min mamma säger: Du får inte dricka jolt om du blir full av det. Jag bryr mej inte svarar jag =)

 

06.02 Jag äter frukost

 

06.03 Jag lägger mej och sover

 

09.00 Jag vaknar igen och uppretar det jag gjorde 06.00.

 

11.00 Mormor och morfar kommer

 

14.00 Farmor, farfar och pappa kommer.

 

14.30 Övriga släktingar kommer

 

Sen kollar vi på kalle anka (hur f*n ska jag veta vilken tid det är?)

 

Samtidigt som kalle anka är på tvn delas alla julklappar ut

 

Efter julklappsutdelningen så börjar alla använda sina nya grejer.

 

Sen lägger man väl sig cirka 04.00

 

Überseriösa personer bör ej läsa detta :o (Allt som står är sant så skriv inte saker som:"Tror du att du är rolig eller?" "Orka ljuga -.-" :visslar:

 

Ja faktiskt också händer det att jag trycker i mej en macka :) NORRMEJERIER <3
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

min julafton:

00.00 Går och lägger mig

02.00 går och kollar vem som fått mest julklappar

02.10 Väcker något syskon så dom får se

02.15 Går och lägger mig

zzZZzz

08.00 går upp öppnar en julklapp efter risgrynsgröt

11.00 far till farmor

12.00 äter

13.00 öppnar några paket jag fått där av övrig släkt

14.00 far därifrån, kommer hem

14.30 mormor och morfar kommer

15.00 kalle anka

16.30 äter

17.20 öppnar paket

18.00 mormor och morfar far hem

19.00 sätter mig vid datorn eller spelat något spel jag fått.

tills klockan är typ 1 :)

Redigerat av Humla
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...