scorp Skrivet 7 December 2006 Rapport Dela Skrivet 7 December 2006 Hej, jag funderar på att köpa ett Xbox 360, men jag vill först veta lite om konsolen. Positiva samt negativa kvalitéer från dem som redan äger ett Xbox 360 Några frågor som jag också vill ha svar på är om Xbox 360 gör mycket ljud ifrån sig.. har läst vissa recensioner på pricerunner och de säger att konsolen låter som en hårtork, speciellt när man kollar på DVD... är det sant??? Undrar också om konsolen hänger sig ofta och om det är lätt hänt att spelen (skivorna) förstörs medans man spelar?? Undrar även om Xbox 360 Core har inbyggd hårddisk, om den har hur stor e den??.. Undrar också om man kan kolla på DVD-filmer med HD-TV?? ( Har en 32 tums LCD HD-TV ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Grenade Skrivet 7 December 2006 Rapport Dela Skrivet 7 December 2006 1. Ordet hårtork passar mycket mycket bra in på en Xbox 360. :D Men så illa är det inte som det låter. Visst låter den men vad gör det när du sitter mitt inne i tillexempel Call of Duty 3 och skjuter som en galning. Det jag menar är att man störs sig inte över att den låter så som den gör. 2. Konsollen hänger sig inte ofta. För mig har det hänt två gånger och när det väl händer så är det på grund av att man har tryckt på för många knappar samtidigt. 3. Skivorna blir repade om du skulle lyfta konsollen medan ett spel är i och körs. Men det är ingen fara om du nuddar konsollen eller liknande. Den är inte så jätte känslig som så många påstår. 4. Xbox 360 Core har inte inbyggd hårddisk. Ifall du ska köpa Core måste du köpa ett minneskort på 64MB. Men däremot om du köper Xbox 360 Premium så får du en avtagbar hårddisk på 20 GB. 5. DVD läsaren i Xbox konsollen stöder inte HD-TV så du ser inte med HD kvalité när du tittar på DVD. Men det kommer att släppas en HD-DVD läsare vid sidan av. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mosa1nagant Skrivet 8 December 2006 Rapport Dela Skrivet 8 December 2006 Skivorna "förstörs" inte av att man spelar utan när man håller på att lyfta den, då pajer CD har hänt mig när jag inte hade läst manuelen ordentligt. Det var min CoD2 CD som paja. :blink: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SFrisk Skrivet 8 December 2006 Rapport Dela Skrivet 8 December 2006 Har läst att de första konsollerna som såldes. De som såldes innan Februari, var det något fel på. och de har fått ett till år på garantin. Var det inte dom konsollerna som "åt" upp skivor? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fruktnystan Skrivet 8 December 2006 Rapport Dela Skrivet 8 December 2006 Kanske,minns inte när jag köpte min. Mitt Perfect Dark Zero förstördes iallafall på det sättet. :cry: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.