Hoppa till innehåll

Köpa Xbox 360?

scorp

Rekommendera inlägg

Hej, jag funderar på att köpa ett Xbox 360, men jag vill först veta lite om konsolen. Positiva samt negativa kvalitéer från dem som redan äger ett Xbox 360

Några frågor som jag också vill ha svar på är om Xbox 360 gör mycket ljud ifrån sig.. har läst vissa recensioner på pricerunner och de säger att konsolen låter som en hårtork, speciellt när man kollar på DVD... är det sant???

Undrar också om konsolen hänger sig ofta och om det är lätt hänt att spelen (skivorna) förstörs medans man spelar??

Undrar även om Xbox 360 Core har inbyggd hårddisk, om den har hur stor e den??..

Undrar också om man kan kolla på DVD-filmer med HD-TV?? ( Har en 32 tums LCD HD-TV )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Grenade

1.

Ordet hårtork passar mycket mycket bra in på en Xbox 360. :D

Men så illa är det inte som det låter. Visst låter den men vad gör det när du sitter mitt inne i tillexempel Call of Duty 3 och skjuter som en galning.

Det jag menar är att man störs sig inte över att den låter så som den gör.

2.

Konsollen hänger sig inte ofta. För mig har det hänt två gånger och när det väl händer så är det på grund av att man har tryckt på för många knappar samtidigt.

3.

Skivorna blir repade om du skulle lyfta konsollen medan ett spel är i och körs. Men det är ingen fara om du nuddar konsollen eller liknande. Den är inte så jätte känslig som så många påstår.

4.

Xbox 360 Core har inte inbyggd hårddisk. Ifall du ska köpa Core måste du köpa ett minneskort på 64MB.

Men däremot om du köper Xbox 360 Premium så får du en avtagbar hårddisk på 20 GB.

5.

DVD läsaren i Xbox konsollen stöder inte HD-TV så du ser inte med HD kvalité när du tittar på DVD.

Men det kommer att släppas en HD-DVD läsare vid sidan av.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...