Hoppa till innehåll

Vad skulle ni ha gjort?


Novacaine

Rekommendera inlägg

Gäst Mîhker

jag skulle gråta och börja samla tillbaka allting på en gång...

 

 

Jag blev nyligen scammad på saker och pengar i ca 1mill, men har samlat allt tilbaka (med stora tack till min bror =))

 

Min kompis blev scammad han med (fattar inte hur han va så dum, läs vidare)

 

En typ sa åt honom en fake rs sida, en beta version av rs3, sen sa han den åt mig,.. den var lite konstig tyckte jag men jag trodde att det var för att det vara beta version, sen när jag skulle logga in där (f*n!) så hände inget (antagligen e-post javascript) sen skyndade jag tillbaka till runescape.com, sen testa jag 2 ggr, det stod 'invalide username or password' så jag skyndade mig att gå till recovery questions, fixa nytt password och logga, då var jag i varrok - snabb titt i banken- oops allting e borta!

 

 

f*n va jag skulle ha velat ha bank pin, men har alldrig orkat fixa...

 

 

Nu e allt bra, jag har mina saker och bank pin

 

 

 

Ni som tror ni e säkra! Ta inga risker!

 

SKAFFA BANK PIN OCH RECOVERY QUESTIONS!!

 

allt för mig ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej jag spelar aldrig RS (om det är det ni pratar om) men vad är scamma?

 

Scamma, är ett svenskt ändrat ord för det Engelska ordet 'scam' som betyder att man på något sätt lurar någon att göra något, I Runescape, i de flesta fallen att lura till sig items från andra, t ex att säga att något som är värt 10 X är värt 100 X, och sen sälja det för 100 X, att luras alltså, hoppas du förstår.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mîhker

Jo, bank pin hade ju varit bra... Då hade de "bara" fått min full rune och whip

 

 

Hade du recovery questions så du fick din account tillbaka?

 

Synd att du blev scammad :( tråkigt när nån blir det

 

apropå, hur blev du scammad? tog nån gubben och trada till sin andra eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tja... jag stod i falador och loggade ut eftersom jag skulle gå och äta. När jag sedan kommer tillbaka står jag inte på samma plats och all min armour är borta (inkl whip, full rune, rune boots, obby cape, berserker helm) och en massa saker på banken (300k cash + 19k yew longbows, värde över 10m, 1k blood runes, värde 600k) :( Jag fattar bara inte hur man kan göra såhär.. någon måste ju vara väldigt glad nu iaf.

 

btw scam betyder bedrägeri på engelska <_<

 

och man känner ju efteråt så mycket man kunde ha ändrat om man bara hade lagt till den där bankkoden... <_< 13m bara sådär, huh?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mîhker

Vomiteye....

 

Var snäll och håll käften om du inte vet någonting, och bara gissar >_>...

 

Att merchanta e att köpa billigt, sälja dyrt!

 

Man kan scamma på olika sätt: gissa password, ta password i form av internet sida(nån slags login), scamma i trade (man klickar snabbt bort och byter sak) och genom att titta på när nån annan skriver passet...

 

Novacaine@ har du börjat samla tillbaka nu?

 

"och man känner ju efteråt så mycket man kunde ha ändrat om man bara hade lagt till den där bankkoden..."

 

-Vet... jag tänkte hela tiden när jag blev scammad att ingenting skulle ha blivit taget om jag bara hade haft pin.... (jag hade fremmenik grön dräkt och ddp++)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag blev skammad när jag tradade med en snubbe i lvl 48 eller nått <_< . Jag borde inte gått på det, jag la fram black legs (g) och en rune full helm och han la fram sin obby cape men precis innan han tryckte bytte han ut den mot en vanlig black cape. Jag förlorade inte så mycket på det men man blir ju ändå lite sur :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...