Hoppa till innehåll

Kan Bli Kriminellt Att Spela I Tyskland!


purjo

Rekommendera inlägg

Gäst Moonwall

Som rubriken säger så kan de det blir förbjudet att spela spel som innehåller "grymt våld på människor och människoliknande karaktärer"

 

Läs mer på:

http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0...,953690,00.html

 

Vad tycker du om detta?

Själv vet jag inte riktigt vad jag ska tycka, men jag hade hatat det om de skulle ha införts i Sverige..Motivera gärna ditt svar ^^

 

ett ord: AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!!!!???!!!???
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 51
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst Twiztha_MF

tycker nån det är bra :blink: ska vi gå ut och leka istället? WTF!!!!????

 

men tycker inte vuxna att spel ska vara realistiska hela tiden? ja men nu har dom ju gjort ett spel som visar hur mycket blod som sprutar om man sågar av nån huvudet, om det ska göra nått så skrämemr det nog barn att såga huvudet av andra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jaha? Då borde det väl vara kriminellt och dricka alkohol, ta droger, röka.. Vava? Jag förstår mig inte på dem dära gubbarna, dem vill bara j*vlas med alla ungdomar som iriterande extremister och sedan så vill dem gå tillbaka till stenåldern..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ENGULBanaaAaAaN

Men det är den där dumma diskussionen igen, att våldsamma spel gör barn våldsamma. Det har inte det minsta med spelen att göra, det beror helt på hur sjuka barnen redan var. Men det fattar inte de dumma beslutsfattarna.

 

Exakt.

 

 

Spelande ska inte förbjudas, men jag tycker föräldrarna måste ge tillstånd om barnen ska spela våldsamma spel, om barnet lider av någon sorts "instabilitet" dvs.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Kaktus-Killen

Så det är okej med våld mot djur? Som om vi vore mer värda än dom, förresten är ju vi själva djur!

 

1. vi är mer värda än djur, "för oss".

2. fel tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dåligt, bara för att några personer med svagt psyke blir påverkade av sådana spel ska de ju inte förbjudas i ett helt land. Det är ju som kollektiv bestraffning och helt fel. Skjutspel är något av det roligaste som finns, jag kan sita och döda hur många som helst och tycka att det är jättekul medan andra säger: "Usch, vad är det för hemska spel du spelar?"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Twiztha_MF

ja tex POSTAL 2 spelade jag i exakt 32 sekunder sen slutade jag för det var så j*vla tråkigt och hjärndött

 

Däremot GoW lirar jag hela dagarna då det finns handlling och varför du gör detta, och det för en god sak.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tror ni inte att detta har hänt förut?

 

Min pappa berättade något om filmer och sånt. Jag tror han berättade att när an var liten så sa sverige att det var olagligt att se filmer som inte var för sin ålder. Gick det? Nej, de kan ju inte ha alla barn i fängelse heller :cool:

 

Så detta är knappast något att diskutera. Detta kommer bara gå åt, vad ska man säga?... h*lvete?!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...