Hoppa till innehåll

Olika Sorters Kärlek


Ryow3n

Rekommendera inlägg

Är det skillnad på te.x. kärlek till en vän, sin mamma eller en flickvän/pojkvän? Själv tycker jag det är STOR skillnad mellan mamma och flickvän. Man känner inte samma kärlek för en flickvän som sin mor. Oftast är det förälskelse med i bilden när det gäller flickvän. Vänner hyser man inte heller samma kärlek som för sin mamma. Lillberra tycks inte hålla med mig. Vad tycker resten av medlemmarna på fuska? Ni får gärna förklara också vilket jag inte är så bra på ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den enda skillnaden jag kan se är sexuellt. Man vill väl kanske inte vill vara intim och kyssa sin mor så mckt, om man inte gillar incest iofs. :P

 

Men annars så älskar man väl sin mor som sin flickvän. Man vill att båda ska må bra, man vill det bästa åt båda, man kanske vill vara med sin flickvän mer än sin mor, men man vill väl inte samtidigt att man ska förlora kontakten med sin mor. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är ju en enorm skillnad i mellan en familjemedlem, och en flickvän/pojkvän.

En familjemedlem gillar jag, och bryr mig om. Men det är annorlunda med en flickvän/pojkvän. För att man älskar och tycker verkligen om den personen, på ett helt annat sätt. Jag menar, tänk bara på det sexuella planet, och romantiken och de där speciella stunderna.

Jag bryr mig mer om en tjejvän, än en mamma tillexempel.

En flickvän kan jag inte ta för givet, men en mamma kan jag i praktiken att göra det.

Så min åsikt är typ, det finns olika sorters kärlek, en vänskapskärlek, en äkta kärlek etc.

Redigerat av Dolphin
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är skillnad på alla olika sorters kärlekar. Kärleken till sin mamma (och pappa med för den delen) är helt annorlunda än kärleken man hyser för sin pojk/flickvän. Man känner sig ju (förhoppningsvis) inte dragen till sina föräldrar, vilket man gör till någon man är kär i. Man känner liksom inte heller det där pirret i magen när man är med sina föräldrar.

Och kärleken till en vän är nog en av de mest solida kärlekarna. Om man har en bästa vän som man känt sedan man var liten, så finns det nog inte mycket som kan rubba ens vänskap (det klart att man kan bli osams och sluta vara vänner, men sann vänskap bryts nog inte lika lätt som en förälskelse).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns två sorters kärlek. (Igentligen bara en, men strunts samma)

 

Kärlek till prylar (glass, gosedjur osv)

Kärlek till människor (mamma, flick/pojkvän osv)

 

Thats it.

 

Sen finns det ju hatkärlek också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kommer alltid gilla mina släktingar mer än min flickvän. Nu har jag dock inte nån då och det är ju också så jag tycker nu. Men sen om jag gifter då kommer jag troligt vis tycka annorlunda. Men ja som dem flesta har skrivit så finns det olika sorters kärlek. Det tycker jag iaf. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...