Hoppa till innehåll

Är Ny På Wii.. Hjälp Mig Få Svar På Frågorna


Xiler
 Dela

Rekommendera inlägg

Japp, helt ny på wii alltså.. sett några filmer på typ, redsteel m.m. men jag har fortfarande frågor.

 

1. Vad för "format" har "skivorna"? jag menar t.ex. ps2: cd.. gamecube: mini-skivor.. gamla nintendo: kasseter..

 

2. ungefär pris

 

3. det wii går ut på, alltså att gubben på skärmen hänger med rörelserna man själv gör med kontrollen. Hur bra funkar det? Jag menar, eyetoy verkade ju så bra, men den reagerade på vadsomhelst och man va tvungen att ha bra ljus och allt för att överhuvudtaget kunna spela det.

 

Ja, det var det jag kom på just nu.. har ni några saker ni tycker jag borde veta, lr kanske bara nån kul egenskap.. så skriv det gärna här

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men jag har hört att man kan använda wii moten istället för classic controlen :S

 

Ja, det kan man på gamla spel i virtual console(bl.a Sega Mega Drive & Nes) då har man den så att man har vänster hand på styrkorset och höger hand på [1] och [2].

 

Edit: Btw, 3. Den reagerar fort och man behöver inte bra ljus(bara lite plats så man inte knockar någon, det enda man behöver är en avlång 'pinne' man lägger på eller under tvn.(man får med den när man köper wii).

Redigerat av Yoan
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...