Hoppa till innehåll

Hjälp Med Dator!


purjo

Rekommendera inlägg

Hej! nu är det så att jag behöver hjälp med ett väldigt störande problem jag har på min dator..När jag spelar något spel (t.ex. The Movies, Medal of Honor Pacific Assault, Dugeon Siege m.fl.) så startar datorn om sig efter några minuter spelande, och det tycker jag är väldigt störande.Vad kan det vara för fel?Är det något jag som knappt kan något om datorer kan fixa själv?Tacksam för snabba svar!

Den som hjälper mig bäst får 150 fm+ava/banner av mig om den vill!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vet inte så mycket om detta lilla fenomen.

Men vad jag har hört så kan det bero på är att din dator blir för varm. Jag har läst om detta problem på andra sidor.

Om du har möjlighet så kan du ju testa att ta tempen i datorn.

Nu vet jag inte hur varmt det ska vara, men det borde du kunna hitta någonstans eller så vet någon annan det här på fuska.

Eller köp en nya fläkt direkt och sätt i den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Min dator brukar ligga på 28-30 grader när jag spelar, har termometer för datorn på chassit..

Datorn är ett beställningsjobb från en databutik där jag bor, så jag har ingen windows-skiva..

Det är rätt så dyrt att köpa en sånn va?

 

Vad kan man använda för tryckluft för att få bort damm från fläktarna, har tänkt ett tag att dammsuga de med dammsugaren..För de e rätt dammiga, de ser man genom rutan på ena sidan av chassit..

 

Vad är bios?

 

Hur kollar man vilket grafikkort man har då?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag fattade inte något av era länkar Mu och MahL..

Eller lite av MahLs..

 

Men kan någon förklara enkelt för mejj hur man uppdaterar BIOS?

Är det farligt att uppdatera BIOS?

 

 

Nu är det så att min kompis har en Windows-skiva jag kan få låna..Men är det enkelt att installera om?

jag måste få veta alla sånna saker innan jag gör något!

 

Snälla hjälp mig med detta!!

Redigerat av MightyMe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag fattade inte något av era länkar Mu och MahL..

Eller lite av MahLs..

 

Men kan någon förklara enkelt för mejj hur man uppdaterar BIOS?

Är det farligt att uppdatera BIOS?

 

 

Nu är det så att min kompis har en Windows-skiva jag kan få låna..Men är det enkelt att installera om?

jag måste få veta alla sånna saker innan jag gör något!

 

Snälla hjälp mig med detta!!

 

Jo jag tycker att det är lätt att installera om, MEN efter att du har installerat om så kommer du bli tvungen ann ringa in till Windows för att aktivera ditt Windows och jag har gjort det ett par ggr coh ibland har jag fått koden ibland inte så jag tycker att du ska fundera lite över ditt beslut. Men att installera om är inte svårt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...