purjo Skrivet 27 December 2006 Rapport Dela Skrivet 27 December 2006 Hej! nu är det så att jag behöver hjälp med ett väldigt störande problem jag har på min dator..När jag spelar något spel (t.ex. The Movies, Medal of Honor Pacific Assault, Dugeon Siege m.fl.) så startar datorn om sig efter några minuter spelande, och det tycker jag är väldigt störande.Vad kan det vara för fel?Är det något jag som knappt kan något om datorer kan fixa själv?Tacksam för snabba svar! Den som hjälper mig bäst får 150 fm+ava/banner av mig om den vill! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 27 December 2006 Rapport Dela Skrivet 27 December 2006 Jag vet inte så mycket om detta lilla fenomen. Men vad jag har hört så kan det bero på är att din dator blir för varm. Jag har läst om detta problem på andra sidor. Om du har möjlighet så kan du ju testa att ta tempen i datorn. Nu vet jag inte hur varmt det ska vara, men det borde du kunna hitta någonstans eller så vet någon annan det här på fuska. Eller köp en nya fläkt direkt och sätt i den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Freffus Skrivet 27 December 2006 Rapport Dela Skrivet 27 December 2006 japp säger som han över, kolla om fläkten funkar! annars så får du öppna och ta bort massa skjit från fläkten Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
forum Skrivet 27 December 2006 Rapport Dela Skrivet 27 December 2006 installera om xp. kolla tempen i bios och fixa nya uppgraderingar till bios men skulle rekomendera att installera om xp så den blir fräcsh kopiera alla viktiga saker till usb minne eller liknande.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pikachu86a Skrivet 27 December 2006 Rapport Dela Skrivet 27 December 2006 Vad har du för saker i datorn? prova även att köra med drivrutinerna som kom med grafikortet och ljudkortet och prova om det funkar bätre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
rikke Skrivet 27 December 2006 Rapport Dela Skrivet 27 December 2006 jag e nästan 100 på att det inte e för att den blir varm... jag hade samma problem förut, jag kunde lämna in den då mamma "hyr" datan från jobbet. har för mig att dem bytte hård diskarna å grafik kortet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 27 December 2006 Rapport Dela Skrivet 27 December 2006 pröva öppna chassit och rensa datorn från damm.. specielt i fläkten. ett bra sätt att ta bort damm är att andvända tryckluft. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
purjo Skrivet 27 December 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 27 December 2006 Min dator brukar ligga på 28-30 grader när jag spelar, har termometer för datorn på chassit.. Datorn är ett beställningsjobb från en databutik där jag bor, så jag har ingen windows-skiva.. Det är rätt så dyrt att köpa en sånn va? Vad kan man använda för tryckluft för att få bort damm från fläktarna, har tänkt ett tag att dammsuga de med dammsugaren..För de e rätt dammiga, de ser man genom rutan på ena sidan av chassit.. Vad är bios? Hur kollar man vilket grafikkort man har då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Muuu Skrivet 27 December 2006 Rapport Dela Skrivet 27 December 2006 du kan använda siw för att kolla vilket grafikkort du har. >>Länk<< Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MahL Skrivet 27 December 2006 Rapport Dela Skrivet 27 December 2006 En windows skiva koster nog runt 1000 lappen om inte mer sen vad BIOS är så står det här. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
purjo Skrivet 28 December 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 28 December 2006 (redigerat) Jag fattade inte något av era länkar Mu och MahL.. Eller lite av MahLs.. Men kan någon förklara enkelt för mejj hur man uppdaterar BIOS? Är det farligt att uppdatera BIOS? Nu är det så att min kompis har en Windows-skiva jag kan få låna..Men är det enkelt att installera om? jag måste få veta alla sånna saker innan jag gör något! Snälla hjälp mig med detta!! Redigerat 28 December 2006 av MightyMe Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MahL Skrivet 28 December 2006 Rapport Dela Skrivet 28 December 2006 Jag fattade inte något av era länkar Mu och MahL.. Eller lite av MahLs.. Men kan någon förklara enkelt för mejj hur man uppdaterar BIOS? Är det farligt att uppdatera BIOS? Nu är det så att min kompis har en Windows-skiva jag kan få låna..Men är det enkelt att installera om? jag måste få veta alla sånna saker innan jag gör något! Snälla hjälp mig med detta!! Jo jag tycker att det är lätt att installera om, MEN efter att du har installerat om så kommer du bli tvungen ann ringa in till Windows för att aktivera ditt Windows och jag har gjort det ett par ggr coh ibland har jag fått koden ibland inte så jag tycker att du ska fundera lite över ditt beslut. Men att installera om är inte svårt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.