NossLoad Skrivet 3 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 3 Januari 2007 (redigerat) Jag har läst många inlägg och trådar som handlar om att det är någon i 8-10 års åldern som vars mamma eller / och pappa inte låter de spela cs för att det är för mycket blod och våld. Dessa personer tycker jag mycket synd om för detta går att fixa. Vi börjar med blodet. Hur du tar bort ALLT blod Starta Counter-Strike. Gå in på Options >> Lock och kryssa i Content Lock. Nu kommer det upp en liten ruta där det står "Enter a password to enable Content Lock". Du ser två stycken formulär under den texten. I första rutan skriver du t.ex in bert. I den andra rutan så skriver du in samma sak som du gjorde i den första. Nu trycker du på "OK". Nu är blodet bort taget. För att ta bort blod skyddet så trycker du i "Check boxen" igen och skriver in lösenordet och whips så är blodet tillbaks. Hur du tar bort en hel del av våldet Gå in på CS Nation och ladda ner ett roligt skin för spelarna, alltså modellerna på t.ex CT eller T. Hur du nu installerar skinsen kan du hitta på min förra cs guide som du hittar HÄR Engelska ljud Engelska ljud i counter-strike som t.ex när den första fienden dör så säger en mörk engelsk röst "First Blood". Sådanna ljud kan göra att man får en viss hämnd känsla. Detta leder till att barn (jag säger barn för de är de som påverkas mest) kan bli väldigt aggresiva. Detta kan du fixa igenom att installera Steam med svenskt språk. Det svenska språket har roligare ljud. Min kompis har steam installerat på svenska och när vi är hos han och spelar cs så skrattar vi jätte mycket. Detta kan leda till att barnen faktiskt blir glada. [EDIT] Jag lade till "Engelska ljud". [EDIT] Fixade lite stav fel. [EDIT] Fixade länkar. [EDIT] Fixade lite stav fel, igen. [EDIT] Ändrade några meningar. Om ni ser några stav fel så PM;a mig! Jag vill få mycket kritisering på min svenska för jag vill få tråden klistrad! Redigerat 11 Januari 2007 av NossLoad Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega93 Skrivet 3 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 3 Januari 2007 Jo, men är det verkligen nödväntigt att lägga 250kr på ett spel som man sedan moddar så. Det är väl bättre om vi "äldre" här på forumet kan komma med förslag på mer passande spel för yngre istället, för hur mycket man än moddar cs så kommer det vara våldsamt. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
NossLoad Skrivet 3 Januari 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 3 Januari 2007 Jo, men är det verkligen nödväntigt att lägga 250kr på ett spel som man sedan moddar så. Det är väl bättre om vi "äldre" här på forumet kan komma med förslag på mer passande spel för yngre istället, för hur mycket man än moddar cs så kommer det vara våldsamt. Så sant, så sant. Men om man nu vill spela cs då? Hur gör man då? jo man gör så här. Det kommer alltid finnas som jag säger, 8-10 åringar som har detta problem och via denna tråd faktiskt kan lösa det. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DarKElitE Skrivet 3 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 3 Januari 2007 denna tråd måste klistras! Min bror får inte spela CS för mamma och pappa. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
NossLoad Skrivet 3 Januari 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 3 Januari 2007 denna tråd måste klistras! Min bror får inte spela CS för mamma och pappa. Tackar, trodde ingen skulle tycka om guiden så mycket som du gör. Om någon har något mer positivt att säga om guiden så gör det. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega93 Skrivet 3 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 3 Januari 2007 <_< .... hmm :visslar: Okej, det är en bra "guide" :gitarr: Och den borde klistras :cool: Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
NossLoad Skrivet 3 Januari 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 3 Januari 2007 <_< .... hmm :visslar: Okej, det är en bra "guide" :gitarr: Och den borde klistras :cool: Tackar! Moderatorer, hörde ni det? Tråden borde ju klistras! :cool: Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst flio3 Skrivet 5 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 5 Januari 2007 en kille i min klass (12 år!!!) får inte spela cs för sin pappa!!!!::;;:! :blink: kan inte fatta det! :blink: Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
NossLoad Skrivet 5 Januari 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 5 Januari 2007 en kille i min klass (12 år!!!) får inte spela cs för sin pappa!!!!::;;:! :blink: kan inte fatta det! :blink: Suck... spelet är egentligen, som alla säger för 16 år. Även vi är för unga! Men så som sammhellet är nu så är vi EGENTLIGEN inte för unga men detta uppfattar inte vuxna som inte sätter sig in i barns liv. Jag kan nog gissa varför inte den killen får spela men whatever. Btw, ni som inte får spela för er ålder för att det är så mycket blod / våld i spelet, visa era föräldrar detta och jag är nästan 100% säker att de låter er spela på VILKOR att ni har gjort som guiden säger! =) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega93 Skrivet 5 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 5 Januari 2007 Men som sagt, guiden är för CS 1.6. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aishmil Skrivet 5 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 5 Januari 2007 (redigerat) NossLoad kan man inte bli vac-bannad för att använda skins?? Annars var den en riktigt bra guide... :) Redigerat 5 Januari 2007 av Aishmil Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega93 Skrivet 6 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 6 Januari 2007 LoL :) Vac bannad för att använda skins? Nej. Men du kan bara köra med skins offline. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg