Hoppa till innehåll

När/om Man Blir Bannad


Dave37

Rekommendera inlägg

Ni ska veta att du får inte en varning på en gång. Det beror på vad du gör.

Mina varningar som jag har fått har kommit till eftersom jag har gort väldigt extrema saker.

Och så fick jag väl 5 tillsägelser innan jag fick en varning :huh:

Så nog ska systemet vara som det är.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 72
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

tack! äntligen någon som håller med mig.

 

@ nico: hur stor är chansen att en som har varit avstängd i ett år kommer tillbaka? jag skulle säga att ungefär 2/10 kommer tillbaka. hur många av dom blir avstängda är renodlade spammare? typ 6/10. och hur många mognar inte/tröttnar inte på att vara spammare (av dom 60%) på ett år? typ 3/10. det betyder att (enligt mina uträkningar) att bara 9 tvåhundrafemtio delar av dom som blir bannade kommer tillbaka och fortsätter spamma. och dom är ju inte särskilt ansträngande att varna och KANSKE banna igen.

 

För det första så tror jag att kanske 6/10 av de seriösa medlemmarna eller de som tror att de är seriösa kommer tillbaka efter ett halvårs ban. Inte lika många efter ett år men visst. Större delen av de som bannas skriver oftast alltid något spaminlägg. Det finns ju undantag förstås, seriösa medlemmar som blir bannade efter några tillsägelser. Men om man går igenom tråden om Avstängningar som vi moderatorer har i vårat eget forum, så är de flesta antingen renodlade spammare, eller så har de avslutat sin karriär med att spamma eller skriva allmänt meningslösa inlägg.

Om man verkligen bara skriver spaminlägg så kommer man knappast tillbaks alls om man blir bannad, det håller jag med dig om. Dessa får förmodligen inte heller för sig att plötsligt börja bli seriösa. Men de som tror att de skriver helt okej inlägg men som resten av forumet anser är onödiga, de kommer med största sannolikhet tillbaks igen. Dessutom tar det minst några veckor/månader för en sådan person att bli varnad 5 ggr och sedan bannad. Utgår man ifrån att denna kommer tillbaks till forumet varje gång, vilket visserligen knappast är troligt, så kommer en sådan medlem att vara aktiv på forumet i ungefär 2-3 månader per år om vi tillämpar halvårsban.

Jag vet inte vad du tycker, men jag vill inte gärna ha en "indirekt spammare" som kommer tillbaks med jämna mellanrum och som har mognat tillräckligt efter 5 år. Där har mitt tålamod tagit slut.

 

Men visst skulle man kunna ha t.ex. 5 år istället för 30, det skulle inte göra någon skillnad.

Redigerat av nico
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Äh glöm det. Insåg vad det hela handlade om. Men Xade kanske kan slappna av eller. Ja menar. t.ex Om Draghon är inne på forumet så ska ju hon inte behöva spendera hela dagen åt att låsa saker osv. Som Xade gör. Visst han gör ett bra jobb. Men om jag vore moderator och skulle behöva låsa dagen ut och dag in så skulle jag bli galen. Jag skulle ta det lungt och låsa då det behövs.

 

 

Du kanske har rätt, jag kanske är lite "oavslappnad", men jag är ny i strykan. Tror de flesta jobbade som mest som nya. Folk är olika, det kan vara lite drygt att ta hand om recensioner som lyder: "Gta är ett bra spel". Men jag tog på mig jobbet och då ska jag ju sköta det också ;) Dessutom borde ni medlemmar vara glada att någon tar hand om allt, att det blir "rent" från spam med mera. Visst, de jag varnat kanske inte håller med, men det är ett måste i vissa fall.

 

Dessutom är ju jag inte den enda som jobbar här, de andra moddarna gör också sitt jobb, åtminståne de flesta :P. Men om man nu tittar på vad tråden handlar om så är det ju ingen skillnad på om det stått 31 år eller tre år, blir man bannad i tex tre år så räcker det nog för att man inte ska komma tillbaka.

 

Man kanske förtjänar en andra chans, men då får man se till att göra det innan man blir bannad. Ta Slasktratt eller mig som exempel. Vi har båda haft en del varningar. Skärpt till oss ordentligt och nu är vi moderatorer som tar hand om sidan. Säger inte att jag är bättre eller speciell på något sätt, eller att man garanterat blir moderator om man skärper sig, men det är inte, och det ska inte vara så svårt att undvika att bli avstängd. Har man fyra varningar kanske man ska fundera på att kolla reglerna lite oftare. Och har man skrivit något man ångrar eller tror bryter mot reglerna, ändra inlägget till något bättre innan någon moderator ser det. Vi agerar efter vad vi ser.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du kanske har rätt, jag kanske är lite "oavslappnad", men jag är ny i strykan. Tror de flesta jobbade som mest som nya. Folk är olika, det kan vara lite drygt att ta hand om recensioner som lyder: "Gta är ett bra spel". Men jag tog på mig jobbet och då ska jag ju sköta det också ;) Dessutom borde ni medlemmar vara glada att någon tar hand om allt, att det blir "rent" från spam med mera. Visst, de jag varnat kanske inte håller med, men det är ett måste i vissa fall.

 

Dessutom är ju jag inte den enda som jobbar här, de andra moddarna gör också sitt jobb, åtminståne de flesta :P. Men om man nu tittar på vad tråden handlar om så är det ju ingen skillnad på om det stått 31 år eller tre år, blir man bannad i tex tre år så räcker det nog för att man inte ska komma tillbaka.

 

Man kanske förtjänar en andra chans, men då får man se till att göra det innan man blir bannad. Ta Slasktratt eller mig som exempel. Vi har båda haft en del varningar. Skärpt till oss ordentligt och nu är vi moderatorer som tar hand om sidan. Säger inte att jag är bättre eller speciell på något sätt, eller att man garanterat blir moderator om man skärper sig, men det är inte, och det ska inte vara så svårt att undvika att bli avstängd. Har man fyra varningar kanske man ska fundera på att kolla reglerna lite oftare. Och har man skrivit något man ångrar eller tror bryter mot reglerna, ändra inlägget till något bättre innan någon moderator ser det. Vi agerar efter vad vi ser.

 

Jo det kan du ju ha rätt i. Och det där om att man jobbar som bäst då man är ny stämmer exakt. Ta Corpsegrinder som exempel. Då han vart moderator jobbade han nästan i hjäl sig. Och det e ju klart, Skulle moderatorerna slappa dygnet runt skulle ju forumet gå i kras. Fast ni e ju drygt 13-14 moderatorer( rätta mig om jag har fel) Några har jag aldrig sett inne på forumet, Men admin skulle ha ordnat nått sorts tidpass eller nåt sånt. Eller i alla fall låta moddsen så nån sorts fritid. För om jag har rätt. Skulle dom flesta moderatorer vara rädda för att förlora jobbet om dom slappade kanske 1-2 dagar i sträck. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
Gäst Bisuta

Ärligt talat , om man får 5 varningar tycker jag man ska bli avstäng i kanske 1 år..inte 30 , det är ju bara löjligt..

 

Exakt. Och jag har pratat med en kompis, (han som tipsade mig om fuska) han berättade att om man nu blir nätverksbannad och loggar in med en medlem som är nätverksbannad så blir det nätverket han loggade in på också bannat. Jag tycker att det är ganska dåligt om nätverksbanningar ska kunna spridas ungefär som virus.

Och tiden, alla dessa år han skulle varit bannade i, det är ju sjukt!

Min kompis hade kontakt med en medlem (jag vet inte om han är aktiv) som vart nätverksbannad, dock bara i 1 år. Han tyckte att det var överdrivet. Själv tycker jag att man måste kunna tåla 1 år om man missköttsig, men om man nu blir nätverksbannad så tycker jag att det borde vara i max 5 år. Och på denna tid har nog den nätverksbannade medlemen också glömt bort fuska.se.

Men man måste göra något åt "viruset" (jag kommer inte på något bättre ord att kalla det), om man loggar in med en nätverksbannad anvädare på t ex. ett internet café så kan man ALDRIG logga in med en medlem på hela internet cafeét, om man inte delar nätverk.

Alla som säger att man borde vara perm. bannad från fuska.se om man nu misskött sig kan ju tänka sig in i hur det skulle vara för dem, hur det skulle vara för de som är så beroende av denna sida att bli perm. bannad.

 

 

OT:Jag är mycket ledsen för att väcka upp denna tråd, men jag kände att jag hade något att säga till om, och jag har heller inte läst igenom alla sidor,

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
  • Skapa ny...