Dave37 Skrivet 11 Januari 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 11 Januari 2007 (redigerat) tack! äntligen någon som håller med mig. @ nico: hur stor är chansen att en som har varit avstängd i ett år kommer tillbaka? jag skulle säga att ungefär 2/10 kommer tillbaka. hur många av dom blir avstängda är renodlade spammare? typ 6/10. och hur många mognar inte/tröttnar inte på att vara spammare (av dom 60%) på ett år? typ 3/10. det betyder att (enligt mina uträkningar) att bara 9 tvåhundrafemtio delar av dom som blir bannade kommer tillbaka och fortsätter spamma. och dom är ju inte särskilt ansträngande att varna och KANSKE banna igen. Redigerat 11 Januari 2007 av Dave37 Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 11 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 11 Januari 2007 På dem flesta forum så blir man bannad efter första felet man gör. Ibland två! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 11 Januari 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 11 Januari 2007 ja men nu är inte detta andra forum. fuska behöver väll inte falla för grupptrycket heller? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst TheCow Skrivet 11 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 11 Januari 2007 På dem flesta forum så blir man bannad efter första felet man gör. Ibland två! ja men där har dom inte regler som 1.1 och 1.3 Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Selene Skrivet 11 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 11 Januari 2007 Det är löjligt att man blir avstängd för alltid om man blir bannad eftersom många varningar som det verkar ges ut lite var och när eftersom moderatorerna "tävlar" om vem som kan ge flest varningar. Ta t.ex Xade och Draghon när de är inne spenderar de 50% av sin tid till att låsa trådar och varna folk. Det är lite väl hårt här på fuska, har lyckats hålla mig borta från varningar och har aldrig haft några men jag ser ju hur det går för andra. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 11 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 11 Januari 2007 (redigerat) Jag kan hålla med Dave37 till 100% Det är löjligt strängt ;) /agree :rolleyes: Många forum har temp-ban då man blir bannad en lite kortare tidsperiod, sedan så finns det de som inte har ett varningssystem, utan går efter vanligt sunt förnuft. Gör du dumma saker så blir du temp-bannad. Alla som inte blir inaktiva, kommer tillslut bli bannade. Alla drar på sig en varning då och då, men bara för att man har fått fem varningar så betyder inte det att man inte kan sköta sig, ibland tänker man inte på det, och ibland tolkar man reglerna på ett annorlunda sätt en moderatorn som råkar läsa/ta hand om anmälningen, skall man ha så här stränga regler så måste de vara kristallklara. Det skall inte finnas rum för några tolkningar. Någon får helt enkelt sätta sig och bestämma vad gränsen för onödigt inlägg går (det är främst 1.11 som jag tycker är olkar). Är det ett inlägg som inte för diskussionen framåt ? Är det ett inlägg med bara en massa spam* ? Detta har jag själv blivit "utsatt" för då jag har fått 1.11 för ett inlägg som jag inte alls anser som onödigt, men som moderatorn (uppenbarligen) tyckte bröt mot 1.11. * spam= jighsrighso!!!!11!1 =) =/ =( Edit: För att ta ett exempel på en person som (om jag inte missminner mig) blev bannad för att han och en moderator tolkade en regel annorlunda. Sandkaka. Ingen kan säga att han inte skötte sig, var snäll, trevlig och aktiv. Så fruktansvärt onödigt. Redigerat 11 Januari 2007 av Guggo Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Selene Skrivet 11 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 11 Januari 2007 Jag kan hålla med Dave37 till 100% Det är löjligt strängt ;) Tyckte att Sandkaka kunde vara riktigt otrevlig utan anledning. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 11 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 11 Januari 2007 Man måste kunna sätta gränser nångång! Hur tror ni fuska.se hade sett ut utan regler? Förklara varför också. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 11 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 11 Januari 2007 Det är löjligt att man blir avstängd för alltid om man blir bannad eftersom många varningar som det verkar ges ut lite var och när eftersom moderatorerna "tävlar" om vem som kan ge flest varningar. Ta t.ex Xade och Draghon när de är inne spenderar de 50% av sin tid till att låsa trådar och varna folk. Det är lite väl hårt här på fuska, har lyckats hålla mig borta från varningar och har aldrig haft några men jag ser ju hur det går för andra. Jag måste svara på ditt exempel här. Jag har varit inne varje dag sen årsskiftet, minst 1 timme om dagen. Jag har hittids delat ut max 2 varningar och låst max 15 trådar. Jag vill gärna veta hur du fick 50% av min tid till att leka polis. ;) Och du sköter dig väldigt bra. Men seriöst. Vi kan inte göra alla glada och nöjda. Som man säger, en bra kompromiss gör alla missnöjda. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 11 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 11 Januari 2007 Det är löjligt att man blir avstängd för alltid om man blir bannad eftersom många varningar som det verkar ges ut lite var och när eftersom moderatorerna "tävlar" om vem som kan ge flest varningar. Ta t.ex Xade och Draghon när de är inne spenderar de 50% av sin tid till att låsa trådar och varna folk. Det är lite väl hårt här på fuska, har lyckats hålla mig borta från varningar och har aldrig haft några men jag ser ju hur det går för andra. Nej, en bra kompromiss innebär att alla tror att de får den största biten av kakan :rolleyes: Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 12 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 12 Januari 2007 jag tycker att fuskas ban metod borde ändras. Om man bryter mot en regel så borde man bannas (utan tillsägelse) i en månad. Sedan fortsätter det så. Om man gör något dummare än typ bara §1.4 , typ som §1.1 så borde man bannas i 2 månader.. och så fortsätter det.. Aldrig perm bannas men bara typ om man typ SPAMMAR hela tiden. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Desu Skrivet 12 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 12 Januari 2007 (redigerat) Det är löjligt att man blir avstängd för alltid om man blir bannad eftersom många varningar som det verkar ges ut lite var och när eftersom moderatorerna "tävlar" om vem som kan ge flest varningar. Ta t.ex Xade och Draghon när de är inne spenderar de 50% av sin tid till att låsa trådar och varna folk. Det är lite väl hårt här på fuska, har lyckats hålla mig borta från varningar och har aldrig haft några men jag ser ju hur det går för andra. På den här punkten så har Draghon rätt. Hon har jag inte sett låsa nåt på ett tag. Och om nåt blir låst så e det för att den som gorde den inte kunde förstå reglerna ordentligt. ( Ja menar 50% e överdrivet) Därimot så vet jag inte hur det är när det gäller Xade. Redigerat 12 Januari 2007 av Gird3r Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg