Hoppa till innehåll

Våldtäkt Är Killarnas Fel?

Gäst ENGULBanaaAaAaN

Rekommendera inlägg

• Svar 70
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Det är inte alla killarnas fel.

Liksom vi säger så här:

Våldsamma ------------------------------------- Friska

<------- Man kan inte bara dra in den friska sidan pågrund av några våldsamma.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Twiztha_MF

visst finns det killar som är dumma i huvet och helt j*vla psykstörda som våldtar och så är dom töntiga (ja det är dom, kan inte få ett knull utan att våldta en tjej för f*n), men långt ifrån alla killar våldtar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

visst finns det killar som är dumma i huvet och helt j*vla psykstörda som våldtar och så är dom töntiga (ja det är dom, kan inte få ett knull utan att våldta en tjej för f*n), men långt ifrån alla killar våldtar.

Våldtäksmän våldtar nog inte för själva knullets skull, utan säkerligen för hela förloppets skull. Ett knull skulle dom troligtvis kunna skaffa på ett bra mycket lättare sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 4 veckor senare...

Jag är f*nimej inte skyldig till våldtäkter å sånt skit! Jag hatar våldtäkter! Den som skrev det där är tamejf*n inte redigt frisk! Det finns många män som också vill ha jämställdhet eller vad det heter!

Redigerat av Cuba Cola
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Länk här: http://forum.aftonbladet.se/thread.jspa?me...tstart=0#354623

Skrivet av en person på aftonbladet.

Om det inte skulle fungera så kopierar jag det hon/han skrev:

"Killar och män styr världen, det är dem som sätter lagar, eller som har satt.

Om killar tyckte att våldtäkt var så himla hemskt som det faktiskt är så skulle straffen vara högre och bevisbördan INTE ligga på  offret.

Så som det är nu så är det viktigare att en kille inte blir oskyldigt anklagad än att en tjej, offret,  får upprättelse.

Jag är så trött på detta snack om att snälla killar är oskyldiga. Ni snälla killar är precis lika skyldiga för ni står passivt och ser på i ett land som har så låga straff för våldtäkt att det är chockerande om man råkar nämna det utomlands.

Om man står och inte gör nåt är man en del av problemet och det är mest bara tjejer som slåss för sina rättigheter när de blivit våldtagna.

De allra flesta tjejer i Sverige anmäler inte ens för att man blir så kränkt.

Män styr landet. Om de tyckte att detta var så hemskt så skulle lagen se annorlunda ut. Face it.  Det var ändå bara för ett par år sen som det började räknas som våldtäkt att attackera en brud som var avtuppad. Jag hörde inga snälla killar protestera mot det innan den lagen kom? Den kom för att det var pga att TJEJER slogs för saken.

Ni killar som hävdar att ni är så j*vla snälla är faktiskt också en bidragande faktor till att samhället ser ut som det gör när det gäller våldtäkt så kom inte och säg att ni är så himla oskyldiga"

Ja, vad tycker ni? Har personen rätt? Är det alla killars fel att tjejer blir våldtagna och våldtäktsmännen inte får en rättvis dom?

Jag tycker inte hon har rett äverhuvudtaget.

Om vi männ är så osjyssta och äckliga kan denna personen bli lesbisk.

Jag hatar allt feministiskt och anser att alla är skapta lika och att vi bör uppskatta varandras kvalitér istället för att jaga upp oss på våra olikheter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...