Avregistrerad Skrivet 27 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 27 Januari 2007 Hej! Efter att förra året fått en snowboard men märkt hur jäkla svårt det var att svänga och gett upp. Så ska jag ta tjuren vid hornen och åka till kommunens slalombacke i morgon. Problemet är inte att stå på brädan. Utan där liften stannar första gången (Stannar 2 ggr, andra gången högre upp och brantare) jag åker ner, men jag kan inte svänga. Utan det blir störtlopp (vilket är förbjudet). Sedan är det inte så lätt att bromsa heller så jag åker rätt in i liftkön, vilket är rätt så skämmigt. Så har någon några tips hur man svänger? Helst tips på hur man svänger ganska tvärt så man kan bromsa farten mitt i backen om man vill. Kom på att brädan förra året var lika lång som mig nästan. det kanske gjorde att det blev problem med att svänga? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Pcplayer Skrivet 27 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 27 Januari 2007 (redigerat) Din bräda ska vara 15 cd kortare än dig själv , ag åkte bräda första gången på mer än 1 år idag , första gången ramlade jag i liften , gissa om det är pinsammt ? :D Vilken fot har du längst fram när du åker ? Redigerat 27 Januari 2007 av Pcplayer Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad Skrivet 27 Januari 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 27 Januari 2007 Höger fot fram har jag. Förra året var brädan till ögonen. Nu Precis till hakspetsen (Utan Snowboardskor) Ska åka 6 timmar i morgon. Hoppas på framsteg utan stora pinsamheter :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Pcplayer Skrivet 27 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 27 Januari 2007 (redigerat) Det går nog bra :) Redigerat 27 Januari 2007 av Pcplayer Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lander Skrivet 27 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 27 Januari 2007 Snowboard är inte lätt att få in grunderna det är bara att nöta. Testade en gång själv men det var svårt :/ min kompis sätter backflip, sideflip, frontflip och massa tricks på snowboard. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Pcplayer Skrivet 28 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 28 Januari 2007 Jag kan inte göra tricks än , det räcker med att kunna åka.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
purjo Skrivet 28 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 28 Januari 2007 Luta dejj fram och tillbaka..De gjorde ja iafa när jag åkte, å de tog rätt många timmar innan jag började få ordentligt kläm på det..Men de gick till slut, så kämpa på bara ^_^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DS_Player Skrivet 3 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 3 Februari 2007 Du måste ta hjälp av hela kroppen; ska du svänga åt vänster vrider du vänsterfoten (den du har längst bak) åt höger, ska du svänga åt höger tvärtom, du går på tvären Jag har åkt snowboard i ett år Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CrazyBarrie Skrivet 3 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 3 Februari 2007 Nästa gång vi är i fjällen ska jag ta snowboard lektioner det värkar lätt men det är nog skit svårt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Findus Skrivet 3 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 3 Februari 2007 börja med att ställa dej så här -> ------------------------------------------ sen lutar du dig föriktigt åt sidan sen lutar du dig åt andra sidan metans du trycker med hälarna mot marken så sickzackar du sen kan du pröva attvänta dig lite mer nedåt ........... :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
xpliT Skrivet 5 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 5 Februari 2007 För att svänga så ska du luta på brädan. Om brädan är så här är man åker rakt fram: - så ska det vara så här: / eller så här: \ när du ska svänga. Har åkt Snowboard i ca 5 år så jag vet hur man svänger xP Om det inte funkar för dig så kan du väl fundera på att ta lektioner. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad Skrivet 6 Mars 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 6 Mars 2007 Återuppväcker tråden med en fråga. Jag har högerfoten fram. Då ska jag alltså ta bakfoten (vänster) Och vrida åt höger när jag vill till vänster. Men räcker det? Måste jag inte vicka på brädan också. Det vill säga vicka brädan åt "framsidan" av kroppen. Backen där jag bor är rätt så brant, inte bra för nybörjare. Dessutom lutar den åt höger (om man står och kollar ner för backen). Det kan jag tro är ett stort problem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.