Hoppa till innehåll

Snowboard


Avregistrerad

Rekommendera inlägg

Hej!

 

Efter att förra året fått en snowboard men märkt hur jäkla svårt det var att svänga och gett upp. Så ska jag ta tjuren vid hornen och åka till kommunens slalombacke i morgon. Problemet är inte att stå på brädan. Utan där liften stannar första gången (Stannar 2 ggr, andra gången högre upp och brantare) jag åker ner, men jag kan inte svänga. Utan det blir störtlopp (vilket är förbjudet). Sedan är det inte så lätt att bromsa heller så jag åker rätt in i liftkön, vilket är rätt så skämmigt. Så har någon några tips hur man svänger? Helst tips på hur man svänger ganska tvärt så man kan bromsa farten mitt i backen om man vill. Kom på att brädan förra året var lika lång som mig nästan. det kanske gjorde att det blev problem med att svänga?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Pcplayer

Din bräda ska vara 15 cd kortare än dig själv , ag åkte bräda första gången på mer än 1 år idag , första gången ramlade jag i liften , gissa om det är pinsammt ? :D

Vilken fot har du längst fram när du åker ?

Redigerat av Pcplayer
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För att svänga så ska du luta på brädan.

Om brädan är så här är man åker rakt fram: - så ska det vara så här: / eller så här: \ när du ska svänga.

Har åkt Snowboard i ca 5 år så jag vet hur man svänger xP

Om det inte funkar för dig så kan du väl fundera på att ta lektioner.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Återuppväcker tråden med en fråga. Jag har högerfoten fram. Då ska jag alltså ta bakfoten (vänster) Och vrida åt höger när jag vill till vänster. Men räcker det? Måste jag inte vicka på brädan också. Det vill säga vicka brädan åt "framsidan" av kroppen. Backen där jag bor är rätt så brant, inte bra för nybörjare. Dessutom lutar den åt höger (om man står och kollar ner för backen). Det kan jag tro är ett stort problem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...