Hoppa till innehåll

Invandring


Denkan

Rekommendera inlägg

  • Svar 352
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst EDOBEM

om man säger så här offtas dom som misshandlar, rånar med mer brukar vara invandrare lr kommer från typ turkiet det är ganska jobbigt

Det tror jag knappast, källa?

 

I sverige har vi cirka 1 Miljon "invandrare" och 8 milj "Svenskar" tror du inte att svenskarna har gjort fler brott än "invandrarna"?

I MC-gängen(Hells Angels,Bandidos mm) finns det ju såååå många "invandrare"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inte för att jag stödjer det, men rent statistiskt så är det mer invandrare som sitter i fängelse än etniska svenskar om man kollar mot totala antalet etniska svenskar och invandrare..

 

har dock ingen källa på var jag läst/hört så jag kan inte försvara eller argumentera mot detta..

 

 

Men strunt i det, det som är lite oroande är att vi tar emot runt 100000 om året, när vi redan har hög arbetslöshet? När vi redan ger miljoner i bidrag? medans andra europeiska länder inte tar emot några?

 

Invandringen till Sverige slog rekord år 2006 då Sverige tog emot 96 000 personer, det var då den största invandringen sedan man började föra statistik på 1800-talet. Detta rekord överskreds 2007 då Sverige tog emot 99 485 personer.

 

men i dagens samhälle får man ju inte ens vara realistisk, jag får inte påpeka att vi knappast har jobb och boplatser eller pengar till extra 100000 om året, när även unga ska ha jobb och boplats, däribland jag själv.

 

Självklart blir det mer invandrare som sitter inne, då invandrare är minoriteten. Därför syns det mer.

Redigerat av Fusion
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

om man säger så här offtas dom som misshandlar, rånar med mer brukar vara invandrare lr kommer från typ turkiet det är ganska jobbigt

Det tror jag knappast, källa?

 

I sverige har vi cirka 1 Miljon "invandrare" och 8 milj "Svenskar" tror du inte att svenskarna har gjort fler brott än "invandrarna"?

I MC-gängen(Hells Angels,Bandidos mm) finns det ju såååå många "invandrare"

 

Det betyder att om det är mer än 1 invandrare per 8 svenskar "betyder det" att de är "våldsammare".

 

_

Fusion: "Självklart blir det mer invandrare som sitter inne, då invandrare är minoriteten. Därför syns det mer."

 

Ingen fara, de är majoritet snart.

Men jag ser inget samband med att det är fler invandrare än svenskar i fängelset om man ser mot totala antalet och att de är en minoritet?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Självklart blir det mer invandrare som sitter inne, då invandrare är minoriteten. Därför syns det mer.

Hoppas du inte påstår att dom tar ut procent-talet av hur många som bor i sverige och dom som sitter inne.

Jag tycker vi ska säga STOP för en stund frammåt. De flesta län i sverige tar emot mer invandrare än USA & Canada tillsammans. Och sen så tycker jag att man ska skicka ut alla invandrare som sitter i fängelset, då dom har förbrukat sin chans här.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst TheWho

Invandringen till Sverige slog rekord år 2006 då Sverige tog emot 96 000 personer, det var då den största invandringen sedan man började föra statistik på 1800-talet. Detta rekord överskreds 2007 då Sverige tog emot 99 485 personer.

 

men i dagens samhälle får man ju inte ens vara realistisk, jag får inte påpeka att vi knappast har jobb och boplatser eller pengar till extra 100000 om året, när även unga ska ha jobb och boplats, däribland jag själv.

 

Självklart blir det mer invandrare som sitter inne, då invandrare är minoriteten. Därför syns det mer.

 

Sen får vi inte glömma att invandrare får strängare straff i Sverige.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Invandringen till Sverige slog rekord år 2006 då Sverige tog emot 96 000 personer, det var då den största invandringen sedan man började föra statistik på 1800-talet. Detta rekord överskreds 2007 då Sverige tog emot 99 485 personer.

 

men i dagens samhälle får man ju inte ens vara realistisk, jag får inte påpeka att vi knappast har jobb och boplatser eller pengar till extra 100000 om året, när även unga ska ha jobb och boplats, däribland jag själv.

 

Självklart blir det mer invandrare som sitter inne, då invandrare är minoriteten. Därför syns det mer.

 

Sen får vi inte glömma att invandrare får strängare straff i Sverige.

 

VA? :o Vad äre här för skitsnack!

Jag har själv pratade med brottsofferjouren så sa dom att om man är invandrare får man lindrigare straff pga hur dom har haft det.

Så kom inte och påstå något du har fått för dig från tv eller liknande!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Gäst Mindtwistah

Invandringen till Sverige slog rekord år 2006 då Sverige tog emot 96 000 personer, det var då den största invandringen sedan man började föra statistik på 1800-talet. Detta rekord överskreds 2007 då Sverige tog emot 99 485 personer.

 

men i dagens samhälle får man ju inte ens vara realistisk, jag får inte påpeka att vi knappast har jobb och boplatser eller pengar till extra 100000 om året, när även unga ska ha jobb och boplats, däribland jag själv.

 

Självklart blir det mer invandrare som sitter inne, då invandrare är minoriteten. Därför syns det mer.

Sen får vi inte glömma att invandrare får strängare straff i Sverige.

 

VA? :o Vad äre här för skitsnack!

Jag har själv pratade med brottsofferjouren så sa dom att om man är invandrare får man lindrigare straff pga hur dom har haft det.

Så kom inte och påstå något du har fått för dig från tv eller liknande!

 

Dem får visst strängare straff -_-

Det har ju vart en massa på Tidningar om det. Här är källor till att mina fakta stämmer:

 

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=5...ousRenderType=2

 

http://www.quickresponse.nu/qanda_show.asp...=4&quest=56

 

Så det är DU som inte ska prata skitsnack..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Invandringen till Sverige slog rekord år 2006 då Sverige tog emot 96 000 personer, det var då den största invandringen sedan man började föra statistik på 1800-talet. Detta rekord överskreds 2007 då Sverige tog emot 99 485 personer.

 

men i dagens samhälle får man ju inte ens vara realistisk, jag får inte påpeka att vi knappast har jobb och boplatser eller pengar till extra 100000 om året, när även unga ska ha jobb och boplats, däribland jag själv.

 

Självklart blir det mer invandrare som sitter inne, då invandrare är minoriteten. Därför syns det mer.

Sen får vi inte glömma att invandrare får strängare straff i Sverige.

 

VA? :o Vad äre här för skitsnack!

Jag har själv pratade med brottsofferjouren så sa dom att om man är invandrare får man lindrigare straff pga hur dom har haft det.

Så kom inte och påstå något du har fått för dig från tv eller liknande!

 

Dem får visst strängare straff -_-

Det har ju vart en massa på Tidningar om det. Här är källor till att mina fakta stämmer:

 

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=5...ousRenderType=2

 

http://www.quickresponse.nu/qanda_show.asp...=4&quest=56

 

Så det är DU som inte ska prata skitsnack..

 

låter ju jäkligt självsäker när du visar artiklar som är upp till 8 år gamla.

 

Way to go!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...