Hoppa till innehåll

Invandring


Denkan
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst TheWho

Inte förlåter jag judarna för och ha sjunkit lika lågt till Hitlers nivå fast på 60år.

Om jag förstått rätt så är du muslim? Koranen lär väl ut förlåtelse, eller har jag fel?

 

 

Men vafan det jag vill säga är att om du ska klaga på hela Mellanöstern så får du säga ett exemplar till varje land och inte bara en "del" av Mellanöstern eftersom dom flesta länderna där inte har gjort nåt. Sen kan du inte klaga på folket i länderna så om du vill klaga på nån så klaga på regerigen. Och jag håller med Hummerpojken, jag tycker att Israel har sjunkit till Hitlers nivå.

 

Då ska ni tamigfan inte klaga på att Sverige var inblandade i slaveriet heller då inga personer som representerade detta land var inblandade.

 

Sedan så är det inte Israels fel att USA hjärntvättar dem. Jag tycker knappast att Israel är bra och gör rätt, men att skriva att de sjunkit till Hitlers nivå är att överdriva stort.

Redigerat av TheWho
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 352
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Inte förlåter jag judarna för och ha sjunkit lika lågt till Hitlers nivå fast på 60år.

Om jag förstått rätt så är du muslim? Koranen lär väl ut förlåtelse, eller har jag fel?

 

Nej, det är inte som kristna katoliker att du kan mörda människor 20 gånger och du kan gå och bikta för förlåtelse.

Förlåtelse får man om man själv har ångrat det man gjort.

Ska man förlåta Israel medans ett barn råkar trampa på en mina?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst TheWho

Inte förlåter jag judarna för och ha sjunkit lika lågt till Hitlers nivå fast på 60år.

Om jag förstått rätt så är du muslim? Koranen lär väl ut förlåtelse, eller har jag fel?

 

Nej, det är inte som kristna katoliker att du kan mörda människor 20 gånger och du kan gå och bikta för förlåtelse.

Förlåtelse får man om man själv har ångrat det man gjort.

Ska man förlåta Israel medans ett barn råkar trampa på en mina?

 

Inom den verkliga kristendomen och katolisicmen måste du också ångra dig för att få dina verkliga synders förlåtelse.

 

Om Israel verkligen ångrar sig (inte för att de gör det), varför inte?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inte förlåter jag judarna för och ha sjunkit lika lågt till Hitlers nivå fast på 60år.

Om jag förstått rätt så är du muslim? Koranen lär väl ut förlåtelse, eller har jag fel?

Nej, det är inte som kristna katoliker att du kan mörda människor 20 gånger och du kan gå och bikta för förlåtelse.

Förlåtelse får man om man själv har ångrat det man gjort.

Ska man förlåta Israel medans ett barn råkar trampa på en mina?

 

Inom den verkliga kristendomen och katolisicmen måste du också ångra dig för att få dina verkliga synders förlåtelse.

 

Om Israel verkligen ångrar sig (inte för att de gör det), varför inte?

 

Hur kan påven eller en präst, som är precis som vilken annan människa som helst få veta om någon ångrar sig.

Att ångra sig för Israel är att: Förklara Palestinierna som självständiga, förklara sig som skyldiga till palestinska offren i de senaste 60åren i Israel. Massa mer!

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst TheWho

Inte förlåter jag judarna för och ha sjunkit lika lågt till Hitlers nivå fast på 60år.

Om jag förstått rätt så är du muslim? Koranen lär väl ut förlåtelse, eller har jag fel?

Nej, det är inte som kristna katoliker att du kan mörda människor 20 gånger och du kan gå och bikta för förlåtelse.

Förlåtelse får man om man själv har ångrat det man gjort.

Ska man förlåta Israel medans ett barn råkar trampa på en mina?

Inom den verkliga kristendomen och katolisicmen måste du också ångra dig för att få dina verkliga synders förlåtelse.

 

Om Israel verkligen ångrar sig (inte för att de gör det), varför inte?

 

Hur kan påven eller en präst, som är precis som vilken annan människa som helst få veta om någon ångrar sig.

 

Det kan dem inte, bara Jesus och Gud kan det och det är också de som förlåter.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I Islam får det inte ske återupprepande ofta.

Ja, t.ex om nån har druckit alkohol/rökt och säger jag ska aldrig mer göra det här, sen gör han det igen och igen då godtas inte förlåtelsen.

 

Att röka är inte förbjudet i Islam.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Perisoreus

Hitler var bra för sitt land.

Judarna tog tyskarnas jobb, tog över alla företag, lät inte tyskarna ta lån.

Alla i fängelserna var tyskar, judarna hade fördelar i Tyskland.

Sen så lät Sverige tyskland gå igenom oss, och vi försörjde dem, Sverige är inte heller helt oskyldigt.

Judarna tog inte tyskarnas jobb, för judarna var tyskar. De tyska judarna var välmående, för de var företagsamma och entreprenöriella. Det är bara propaganda av NS-DAP att judarna skulle "stjäla" jobben från de icke-judiska tyskarna. Felet ligger snarare hos segermakterna efter första världskriget, som p.g.a. sina orimliga krav raserade Tysklands ekonomi och därmed förberedde Tysklands resa i fördärvet.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...