lundquist Skrivet 29 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 29 Januari 2007 jo nu är de så att min bror fyller år, och han spelar gitarr, och jag tänkte att jag skulle typ ge han ett häfte med enkla låtar som man kan spela om man bara kan ett par få akord så jag undrar om ni vet nårra bra sidor ? de ska helst inte va så snabba låtar. Dessutom om ni kan någt skönt intro eller stick som är lätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad Skrivet 29 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 29 Januari 2007 Såklart man lirar gura :) Rätt bra är man också efter att ha hört kommentarer :) Jag brukar använda www.fretplay.com för mer kända låtar. Sedan : www.ultimate-guitar.com/ www.911tabs.com För mer okända låtar. De 2 har också mer utbud. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 29 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 29 Januari 2007 Smoke on the water är en riktigt lätt låt. Slå upp akordet på någon sida. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kimp@n Skrivet 6 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 6 Februari 2007 det finns en hemsida där man kan gå gratis gitarrkurs :P man får 1 mail varje vecka i 8 veckor. www.ullberg.com där e de bara o kolla lite i flikarna så står det lite ackord o låtar elelr så klickar man vidare till gitarrkurs Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Snake_Eater Skrivet 6 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 6 Februari 2007 Det finns någon bok som heter "Easy guitar chords" eller liknande. Btw, så spelar man själv gitarr också, både akustisk och elgitarr. Har en Squire Statocaster, det är en väldigt ba gitarr. Så här ser den ut: http://www.jam.se/images/squierstratajapanvasterasbeg.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mast3rCod3r Skrivet 23 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 23 Februari 2007 Jag spelar elgitarr på musiken men kan inte komma på någon hemsida för det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Phrygian Skrivet 24 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 24 Februari 2007 Vad jag förstår så är din bror inte så värst bra? Köp honom en bok på en vanlig musikverkstad. Vispop eller något sådant. Kan han lära sig alla grund ackord som finns och några låtar. Sedan på internet vill jag säga att http://www.freeguitarvideos.com är bra. Där får man lära sig olika sätt att spela, alltså att slå på strängar och hålla ackord och kolla på videos m.m. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 24 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 24 Februari 2007 (redigerat) Jag spelar el gittar, å jag brukar kolla typ på låt texter, fast det står med hur man spelar dom med gitarr, jag kan en hel del solon med scorpions, men jag kan kolla sidan vad det heter. Redigerat 24 Februari 2007 av Scorpions Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yoan Skrivet 24 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 24 Februari 2007 www.justfuckinggoogleit.com ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zantera Skrivet 24 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 24 Februari 2007 Har en gurra här hemma, men blir aldrig att jag hinner lira... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
excitebike90 Skrivet 26 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 26 Februari 2007 (redigerat) bara för att snake_eater posta en bild på sin gitarr så blev jag också tvungen att posta en bild på min ;P Edit: det är en Ibanez Artcore Semi acoustic.. rätt okej att spela på. Redigerat 26 Februari 2007 av excitebike90 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Greeneck Skrivet 1 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 1 Mars 2007 Jag spelar gitarr hemma, den bästa låt jag kan är Fade to black eller One. :gitarr: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.