:Fuskaren: Skrivet 4 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 4 Februari 2007 Hur får man subtilteln och filmen till en fil? svara gärna om ni vet Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega93 Skrivet 4 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 4 Februari 2007 www.undertexter.nu har svar på de mesta frågor ang. undertexter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
:Fuskaren: Skrivet 4 Februari 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 4 Februari 2007 jag har sett en av doms men den var inte så tydlig och väldigt avancerad så om ni vet nåt annat skriv gärna Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Bf2-nörden-Niclas Skrivet 5 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 5 Februari 2007 Nej det är inte alls advancerat. Ladda hem text filen, döp om den till samma namn som filmen och öppna filmen med winows media player. Undertexten funkar tyvär bara med Windows media player :( . Och glöm inte ladda ner VCC..var den nu heter från undertexter.se. Den programvaran måste installeras för att allt ska funka ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
:Fuskaren: Skrivet 5 Februari 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 5 Februari 2007 ....... jag säger till EN fil inte hur man får suben till videon när man kollar på datorn jag säger EN fil så man text kan lägga över den till ipoden Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega93 Skrivet 5 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 5 Februari 2007 (redigerat) Du får gärna berätta att det är till Ipoden ditt smarthuvud <_< :meddum: Någonsin funderat på att använda google? Redigerat 5 Februari 2007 av Mega93 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zantera Skrivet 5 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 5 Februari 2007 Du får gärna berätta att det är till Ipoden ditt smarthuvud <_< :meddum: Någonsin funderat på att använda google? Nuförtiden är det ingen som kollar på google... :rolleyes: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
:Fuskaren: Skrivet 6 Februari 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 6 Februari 2007 Mega det har inget med saken att göra om den ska till ipod jag säger att det ska bli EN fil, så skriv inte om du inte har ett svar Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
maaakus Skrivet 6 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 6 Februari 2007 Kanske hjälper denna guide? http://www.videohelp.se/html_guider/winavi.php Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
:Fuskaren: Skrivet 7 Februari 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 7 Februari 2007 den är bra med den kostar 25 dollar om man inte vill ha reklam texten mitt i rutan men jag hitta en annan förut Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst trunks_ Skrivet 8 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 8 Februari 2007 (redigerat) Jag gör så här, Skafa VLC Media Player från www.videolan.org Ladda ner en fil med text. Döp den exakt samma namn som filmen exakt samma bokstäver om dem e små eller stora! typ så här: filmen t ex: SpIder-man.XViD (.avi eller .mpeg) då ska texten se ut så här: SpIder-man.XViD Först startar du VLC Media Player, sen markerar du bådda filerna och drar dem med musen på knappen "PLAY". Nu spelas filmen upp. Högerklicka på mtiten i VLC där filmen spelas upp och på UNDERTEXTER väljer du SPÅR 1. Nu ska allt gå bra om du gjort rätt, ibland tar de lång tid tills texten kmr fram men who cares. (du kan ochså ändra stillen på texten i inställningar, göra den FETARE och KURSIV Färg och mm.) Desutom detta funkar inte alls på Windows Media Player. Inte hos mej iallfal! ------------------------------------------------------- JAHA! Nu fattar jag vad du menar, texten och filmen i samma fil typ i AVI! HA HA! Först in på WINDOWS MOVIE MAKER! Klistra in VIDEON (OM DE STÅR ATT DE EJ HITTAR CODEC, SKAFFA DEN PÅ WWW.FREE-CODECS.COM) Klistra in TEXTEN MED, Lägg text filen längst nere på text raden. Se till så att texten inte kommer fel i filmen. När du e klar VÄLJ ÅT VÄNSTER: Spara film till datorn. Välj sedan AVI PAL i den saken. Eller så filmen tar mer än 700MB ifall de är en långfilm. Sen tryck OK sen spara och så får du den. har alldrig testat, så jag vet inte om texten får plats, men tror de! Redigerat 8 Februari 2007 av trunks_ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 8 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 8 Februari 2007 men om filmen heter SpIder-man.XViD så kan väl inte texten ha samma filnamn? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.