Hoppa till innehåll

Best Of Migrationsverket

Gäst Mujo

Rekommendera inlägg

Det med dunjackan förstår jag inte, de är väl inte skyldiga att ge han 700kr? Om inte, varför göra det?

De som köpte sprit, de var de personerna som gjorde fel, inte själva migrationsverket.

Jag anser migrationsverket som viktiga, gör mer rätt än fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 29
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

• 3 veckor senare...

Det med dunjackan förstår jag inte, de är väl inte skyldiga att ge han 700kr? Om inte, varför göra det?

De som köpte sprit, de var de personerna som gjorde fel, inte själva migrationsverket.

Jag anser migrationsverket som viktiga, gör mer rätt än fel.

Det klart det var personeras fel inte själva MIG (om det där med spriten). Men då kan man ju egentligen aldrig skylla på dem eftersom alla tar väl inte alla beslut?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst DonKeN

lol 1an och 2an var värkligt smart gjort av dem

Varför det? Hur hjärtlös kan man va igentligen? Ska bara Sverige få leva på mordent? Det är inte hans fel att han är blind. Tänk om du hade brytit båda benen, sen bad du om vård och läkaren sa, jag vill att du går själv, annars blir du utvisad!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dem lägger ju flera miljoner kronor på att utvisa människor så att ge 700kr och rädda folk från förkylning och så är billigare.

Håller med. Det är bara onödigt att lägga så mycket pengar på att "driva ut" folk. Speciellt de som inte är anpassade till klimatet, har en sjukdom eller dylikt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man borde ersätta eller reformera Migrationsverket så hade det säkert blivit bättre för både för invandrarna, de anställda och landet.

Effektivare behandling skulle minska kostnaderna och pengarna skulle istället kunna användas till att fixa jobb och bostad åt dom som kommer.

De anställda hade nog haft lättare att göra ett bra jobb och slipper hängas ut i media och på så sätt trivs dom bättre med jobbet.

Med pengar över till att satsa på bostäder och jobb så drabbas inte dom som redan bor här.

Slutsats: alla blir nöjda.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...